Zarządzanie użytkownikami WordPress
WordPress ma dosyć rozbudowany system zarządzania użytkownikami serwisu. Możemy edytować danego użytkownika, usunąć, zmienić wszelkie dane w jego profilu oraz zmienić rolę użytkownika. Cały panel zarządzania użytkownikami możemy znaleźć w menu administracyjnym WordPressa i z tego miejsca, bez użycia linii kodu możemy zarządzać wszystkimi użytkownikami naszej witryny.
Spis treści
- Edycja istniejących użytkowników WordPress
- Dodawanie użytkowników w WordPress
- Usuwanie użytkowników
- Role użytkowników WordPress
- Podsumowanie
Edycja istniejących użytkowników WordPress
Aby, edytować danego użytkownika musimy przejść do zakładki Użytkownicy znajdującej się w menu administracyjnym WordPressa. Jeśli chcesz edytować użytkownika wystarczy, że najedziesz kursorem na profil danego użytkownika i wybierzesz opcję Edytuj.
Wewnątrz znajdziemy okna edycji użytkownika znajdziemy wiele ciekawych opcji. Najważniejsze opcje to:
- Pasek narzędzi – w tym miejscu możemy odznaczyć tą opcję, aby podczas przeglądania witryny nie pokazywał nam się górny pasek narzędzi.
- Nazwa – w tym miejscu zmienimy dane do wyświetlania naszego profilu w witrynie. Nazwy użytkownika nie możemy zmienić, ponieważ służy ona do logowania, natomiast możemy zmienić całą resztę. Co ważne w tym miejscu możesz zmienić Role użytkownika.
- Dane kontaktowe – tutaj zmienimy adres email naszego profilu
- Zarządzanie kontem – na samym dole edycji użytkownika znajdziemy opcję ustanowienia nowego hasła do profilu i wylogowaniem naszego profilu ze wszystkich sesji.
Zatwierdzamy wprowadzone zmiany przyciskiem Zaktualizuj profil i gotowe – edytowaliśmy profil użytkownika.
Dodawanie użytkowników w WordPress
Jeśli chcesz dodać nowego użytkownika do swojej witryny – najedź kursorem na zakładkę Użytkownicy i kliknij z submenu opcję Dodaj nowego. Zostaniesz przekierowany do okna tworzenia nowego użytkownika.
Aby, utworzyć nowego użytkownika należy wpisać najważniejsze dane czyli:
- Nazwa użytkownika – będzie ona służyć do logowania dla nowego użytkownika,
- Email – użytkownik będzie posiadał konto przypisane do tego adresu email,
- Hasło – hasło będzie potrzebne do logowania się na konto,
- Rola – ustal rolę jaką będzie miał nowy użytkownik.
Reszta informacji jak imię, nazwisko, witryna internetowa, język są opcjami dodatkowymi i jeśli będziesz potrzebował tych informacji do danego konta – możesz je uzupełnić ale nie musisz.
Zatwierdź dodanie nowego użytkownika przyciskiem Dodaj nowego użytkownika i gotowe.
Usuwanie użytkowników
W liście użytkowników odszukaj użytkownika, którego chcesz usunąć, najedź na niego kursorem i wybierz Usuń.
Po kliknięciu Usuń – WordPress poprosi nas o potwierdzenie usunięcia użytkownika – klikamy Potwierdź usuwanie.
Role użytkowników WordPress
W WordPress możemy edytować i nadawać role użytkownikom i zależnie od danej roli użytkownik ma inne możliwości w witrynie. Role można edytować z poziomu edycji użytkownika. Domyślnie WordPress ustawia rolę dla nowych użytkowników jako Subskrybent – najniższa możliwa rola w witrynie. Mamy kilka rodzajów ról w hierarchii od najmniejszych uprawnień do największych, przyjmując że każda rola położona wyżej w hierarchii dziedziczy wszystkie funkcjonalności niższej roli.
- Subskrybent – jest to domyślna rola nowych użytkowników i jedyną opcją tych użytkowników jest edycja własnego profilu.
- Współtwórca – jest to rola, która umożliwia tworzenie i edytowanie własnych wpisów w WordPress, bez możliwości publikacji.
- Autor – tak samo jak współtwórca może zarządzać własnymi wpisami, ale może też je publikować.
- Edytor – może publikować, zarządzać własnymi wpisami oraz wpisami innych użytkowników.
- Administrator – ma dostęp do wszystkich funkcjonalności witryny.
Podsumowanie
W WordPress mamy sporo możliwości zarządzania użytkownikami i ich rolami, dlatego w tym poradniku przedstawiłem wszystkie funkcjonalności zarządzania użytkownikami WordPress.