Investnet.pl > Blog > Aktualności > Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?

5/5 - (7 opinii)

2022-01-13

 

Jak założyć sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy

Sklep internetowy zawsze wiąże się z wyborem oprogramowania. Technologia dla rozwiązań e-commerce bardzo się rozwinęła na przestrzeni ostatnich lat i oferuje coraz więcej. Dla większości przedsiębiorców, którzy zaczynają przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego większość technologii jest nieznana i nie wiedzą co wybrać. W tym wpisie przedstawię główne technologie używane przy tworzeniu sklepów internetowych takie jak WooCommerce, Magento czy PrestaShop.

 

Spis treści

  1. Pomysł i założenia sklepu internetowego
  2. Oprogramowanie e-commerce do sprzedaży online
    1. Sklep internetowy na platformie open-source
    2. Platforma e-commerce z abonamentem
    3. Dedykowane rozwiązania
  3. Platformy e-commerce typu Open-Source
    1. WordPress z wtyczką WooCommerce
    2. Sklep internetowy PrestaShop
    3. Platforma Magento
  4. Wybór domeny oraz hostingu
    1. Sklep internetowy a domena
    2. Jaki hosting wybrać
  5. Jak powinien wyglądać sklep internetowy
  6. Dokumentacja prawna a sklep internetowy
    1. Regulamin sklepu internetowego
    2. Informacje o zakupach na stronie
    3. RODO a sklep internetowy
  7. Wysyłka produktów online – co należy wiedzieć
    1. Metody dostawy
    2. Klasy wysyłkowe w sklepie internetowym
    3. Zarządzanie stanem magazynowym
  8. Jakie metody płatności wybrać do sklepu e-commerce
    1. Wybór płatności online
  9. Wybór wykonawcy sklepu internetowego

 

Pomysł i założenia sklepu internetowego

Tworzenie sklepu internetowego zaczyna się zawsze od pomysłu. Nieważne czy mamy już sklep stacjonarny czy chcemy zacząć sprzedaż od zera. Jeśli zdecydujemy się na sprzedaż online trzeba dokładnie przemyśleć formę sprzedaży, markę biznesową i wiele innych aspektów. Warto rozplanować sobie cele jakie chcemy osiągnąć poprzez stworzenie sklepu internetowego oraz przemyśleć asortyment jaki chcemy sprzedawać. Solidny biznesplan na pewno przyda się przy dalszym tworzeniu sklepu internetowego.

Oprogramowanie e-commerce do sprzedaży online

Gdy, mamy już plan i główne założenia naszego sklepu trzeba się zastanowić jakie oprogramowanie e-commerce wybrać. Istnieją różne platformy umożliwiające stworzenie sklepu internetowego i sprzedaż online. Możemy wybrać platformę open-source i odpowiednio ją dostosować pod kątem technicznym i zawartości lub wybrać platformę abonamentową, która umożliwia bardzo szybkie stworzenie sklepu internetowego. Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety.

Sklep internetowy na platformie open-source

Przed tego typu sklep rozumiemy dedykowaną stronę internetową opartą na ogólnodostępnym darmowym oprogramowaniu umożliwiającym stworzenie sklepu internetowego. Tego typu platformę możemy dowolnie dostosować i skonfigurować pod dany sklep. Ważne jest to, że są to rozwiązania darmowe. Nie musimy płacić za samo oprogramowanie więc pozostaje jedynie koszt stworzenia sklepu. Firmy, które oferują tworzenie sklepów internetowych mają różne przedziały cenowe w zależności od wybranej technologii, rozmiaru sklepu i wielu innych czynników. Do usługi stworzenia sklepu trzeba doliczyć koszty domeny i hostingu.

W przypadku sklepów internetowych typu open-source istnieją również opcje płatne – z płatną licencją. Przykładem może być platforma Magento Commerce (Enterprise), która oferując płatną licencję daje dostęp do najbardziej rozbudowanej wersji swojego oprogramowania. Oprogramowanie oparte na tej licencji jest przygotowane do obsługi największych sklepów internetowych, a możliwości modyfikacji takiej platformy są niemal nieskończone. Niestety, są to też najdroższe dostępne rozwiązania, a sama obsługa i konfiguracja takiego serwisu niesie za sobą duże koszta.

Platforma e-commerce z abonamentem

Istnieją również różnego typu serwisu, które pozwalają na stworzenie sklepu internetowego na bazie istniejącego rozwiązania w bardzo krótkim czasie. Wdrożenie sklepu polega na wykupieniu abonamentu hostowania sklepu internetowego opartego o dane oprogramowanie. Czyli kupujemy gotowy sklep internetowy, wybieramy spośród dostępnych szablonów i funkcjonalności te, które nas interesują i konfigurujemy nasz sklep. W ten sposób sprzedaż możemy zacząć niemal od razu i nie musimy się martwić o utrzymanie działania naszego serwisu, ponieważ mamy to w abonamencie.

Wadą takiego rozwiązania jest rozbudowa serwisu. Wybierając gotową platformę do stworzenia sklepu zazwyczaj musimy zadowolić się tym co oferuje nam dane oprogramowanie bez możliwości rozbudowy.

Dedykowane rozwiązania

W przypadku rozwiązań dedykowanych nasz sklep internetowy może być najlepiej dopasowany do naszych potrzeb zarówno wyglądowo jak i technicznie. Niestety, ale wiąże się z tym długi czas tworzenia oraz wysoki koszt. Stworzenie sklepu dedykowanego to duże przedsięwzięcie. Trzeba wszystko dokładnie przeanalizować – jakie funkcjonalności będą potrzebne, jakie interfejsy, jaka technologia itd. Planowanie i analiza już pochłania wiele kosztów, następnie dochodzi do projektowania sklepu i tworzenia. Później utrzymanie takiego sklepu jest uzależnione od wykonawców bo to oni znają działanie dedykowanego rozwiązania, a koszty utrzymania na pewno nie będą niskie. Trzeba więc wziąć poprawkę, że jest to jedno z najlepszych możliwych rozwiązań, ale będzie trzeba za to sporo zapłacić i wybrać dobrych specjalistów.

Platformy e-commerce typu Open-Source

Jeśli nie interesuje nas miesięczny czy roczny abonament za prowadzenie sklepu oraz jeśli nie chcemy wydawać fortuny na stworzenie dedykowanego rozwiązania – warto zastanowić się nad stworzenie sklepu w oparciu o oprogramowanie Open-Source. Najlepiej ograniczyć wybór do najbardziej znanych platform, które już są na tyle znane i rozbudowane, że stworzenie i obsługa takiego sklepu jest standardem dla większości agencji interaktywnych. Opiszę najbardziej znane platformy, na których moim zdaniem warto zastanowić się przy tworzeniu sklepu internetowego.

WordPress z wtyczką WooCommerce

WooCommerce jest to bezpłatna wtyczka do znanego systemu zarządzania treścią – WordPressa. Pozwala ona na zmianę podstawowej wersji WP w platformę e-commerce. Dodatek Woo wyposaża sklep internetowy w wiele funkcjonalności, które pozwalają na dosyć rozbudowaną sprzedaż online. Ponadto podstawową wersję WooCommerce możemy rozbudowywać o dedykowane rozwiązania albo o dodatkowe wtyczki (płatne oraz darmowe).

WordPress już sam w sobie jest bardzo dobrą platformą, która w sposób intuicyjny pozwala użytkownikom zarządzać treściami strony. Rozbudowanie go o funkcjonalność sklepu internetowego to bardzo dobry pomysł. Niemal każdy będzie umiał obsłużyć podstawowe funkcjonalności, dodawanie produktów i obsługę zamówień. Dzięki temu, że jest to tak popularne rozwiązanie na świecie – mamy mnóstwo dodatkowych wtyczek, poradników i gotowych szablonów. Rozbudowa oprogramowania jest możliwa i bezproblemowa. Specjaliści, którzy zajmują się WordPressem bez problemu mogą stworzyć dodatkową funkcjonalność, której nie ma jeszcze na rynku, a potrzebujemy jej do swojej sprzedaży.

Omawiane oprogramowanie jest stosunkowo szybkie, gdy nie przeładujemy go dodatkowymi modułami i dopasujemy zoptymalizowany szablon. Serwis stworzony przy pomocy WooCommerce jest też bardzo dobrze przystosowany pod SEO.

Ważne jest to, że koszty stworzenia i utrzymania sklepu opartego o WooCommerce są stosunkowo niskie do innych rozwiązań e-commerce. Oprogramowanie jest darmowe, a oferta firm obsługujących i tworzących sklepy internetowe w tym oprogramowaniu jest ogromna.

Sklep internetowy PrestaShop

PrestaShop jest tak samo jak WooCommerce darmowym rozwiązaniem. Jest znanym i lubianym wśród użytkowników oprogramowaniem e-commerce, które jest często wybierane do tworzenia sklepów internetowych. Oprogramowanie PrestaShop możemy rozbudowywać o dodatkowe moduły i dostosować niemal do każdego rodzaju sklepu internetowego.

W interfejsie administratora sklepu PrestaShop znajdziemy wszystkie podstawowe funkcjonalności sklepu internetowego, a sam panel administracyjny jest prosty i czytelny. Sama wersja podstawowa bez dodatkowych modułów oferuje bardzo dużo, a programowanie jest darmowe.

PrestaShop jest łatwy do modyfikacji przy pomocy dodatkowych wtyczek, które są zarówno darmowe jak i płatne. Serwis oparty na tym oprogramowaniu możemy modyfikować i rozbudowywać przy pomocy specjalistów, którzy znają się na tym oprogramowaniu. Niestety, popularność tego rozwiązania nie jest aż tak wielka jak w przypadku WooCommerce, dlatego rozwiązywanie problemów z działaniem sklepu czy pomoc w konfiguracji będzie utrudnione ze względu na mniejszą ilość firm i osób, które się tym zajmują.

Platforma Magento

Magento jest bardzo znanym rozwiązaniem e-commerce, które znalazło wielu odbiorców. Jest to rozwiązanie open-source czyli zupełnie darmowe i gotowe do konfiguracji. Magento ma ogromne możliwości modernizacji poprzez dodatkowe moduły, natomiast większość z nich jest płatna.

Jest to jedno z najbardziej zaawansowanych oprogramowań e-commerce i oferuje wiele już w wersji podstawowej bez dodatkowych modułów. Oprogramowanie jest dosyć obszerne i do optymalnego działania potrzebuje wydajnego hostingu. Interfejs administratora sklepu nie jest tak intuicyjny i prosty jak w przypadku WooCommerce czy PrestaShop. Jest rozbudowany i zawiera wiele funkcjonalności, natomiast używanie go może wymagać czytania dokumentacji technicznej lub wsparcia specjalistów. Rozbudowa sklepu o niestandardowe funkcjonalności jest możliwa przy pomocy specjalistów, którzy znają oprogramowanie, a jest ich niestety niewielu stosunkowo do innych platform e-commerce.

Możemy wybrać płatną wersję Magento i jest to oferta skierowana do najbardziej wymagających sklepów na rynku. Samo oprogramowanie jest dosyć drogie, a jego obsługa także wymaga dużych nakładów finansowych. W większości przypadków wersja podstawowa w zupełności wystarczy.

Wybór domeny oraz hostingu

Jeśli mamy przemyślany plan na sklep internetowy oraz wybraną technologię, na której będziemy opierać sprzedaż to możemy wybrać domenę i hosting naszego sklepu. Wbrew pozorom są to bardzo ważne aspekty w przypadku sklepów internetowych. Ważne jest, aby odpowiednio dopasować domenę oraz hosting do rodzaju prowadzonego przez nas sklepu online.

Sklep internetowy a domena

Domena sklepu internetowego może zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego serwisu poprzez chwytliwą nazwę. Nazwa oraz domena sklepu, która będzie kojarzyła się z asortymentem, którego szuka klient wpłynie korzystnie na wyszukiwania strony w wyszukiwarkach internetowych.

Jaki hosting wybrać

Trzeba się dobrze zastanowić nad wyborem hostingu. Wybór hostingu musimy uzależnić od technologii przy pomocy, której stworzymy nasz sklep internetowy oraz od jego wielkości. Jeśli planujemy korzystanie z technologii Magento to wiadome będzie, że hosting musi być jak najwyższej wydajności o specyficznych wymogach. Zupełnie inaczej sprawa będzie wyglądać w przypadku WooCommerce. Zazwyczaj większość oferowanych podstawowych hostingów spokojnie poradzi sobie z zapewnieniem odpowiedniej wydajności sklepu. Ważne jest, aby zadbać o odpowiednio dużą przestrzeń pamięci serwera. Sklep internetowy będzie zawierał dużą bazę danych i rozbudowaną bibliotekę multimediów dlatego warto zadbać o odpowiednią wielkość naszego serwera. Jeśli nie masz pewności co do wyboru hostingu – chętnie pomożemy w odpowiednim wyborze (klik).

 

Sklep internetowy - jak zacząć?
Sklep internetowy – jak zacząć?

Jak powinien wyglądać sklep internetowy

Ważne jest, aby zadbać o odpowiedni wygląd naszego sklepu. Wygląd serwisu musi zachęcać użytkowników do korzystania z niego. Wszelkie funkcjonalności sklepu muszą być zaprojektowane w sposób przyjazny użytkownikowi, czyli muszą być czytelne, a interakcja użytkownika z serwisem musi być szybka i efektywna.

Sklep internetowy musi być dostosowany wizualnie do potencjalnej grupy odbiorców. Inaczej powinien wyglądać sklep do sprzedaży ubrań damskich, a inaczej sklep do sprzedaży oprogramowania. Trzeba przemyśleć grupę odbiorców i dobrać wygląd strony odpowiadający tematyce sprzedaży.

Warto zadbać o responsywność strony. Coraz więcej użytkowników kupuje wyłącznie z urządzeń typu smartfon i dostosowanie wyglądu strony do urządzeń przenośnych to priorytet. Dlatego projektując wygląd strony, warto zadbać o to by strona wyglądała równie dobrze na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach.

Dokumentacja prawna a sklep internetowy

Mamy już gotowy sklep internetowy przygotowany do sprzedaży. Możemy uruchomić stronę i sprzedać nasze pierwsze produkty. Czy aby na pewno? Jest jeszcze jedna rzecz o którą trzeba zadbać przed rozpoczęciem sprzedaży – kwestia prawna w naszym sklepie. Prowadząc sklep internetowy trzeba stworzyć kilka dokumentów informujących o sposobie działania serwisu.

Regulamin sklepu internetowego

Jest to główny dokument, który powinien zawierać zasady działania naszego sklepu internetowego. W regulaminie sklepu należy określić zasady zawierania umów sprzedaży, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną i warunki sprzedaży. Musimy zadbać o to, aby regulamin był łatwo dostępny na stronie, tak aby użytkownik mógł sprawdzić regulamin w każdej chwili. Dobrym sposobem jest umieszczenie linku do regulaminu w stopce strony oraz przy dokonywaniu zakupu.

Użytkownik powinien mieć możliwość odstąpienia od umowy i taki dokument też powinien znaleźć się na stronie. Najlepiej by był to plik do pobrania z formularzem do wypełnienia. Taki formularz może nam stworzyć profesjonalna firma zajmująca się dokumentacją prawną sklepów online lub możemy pobrać z darmowych niepewnych źródeł.

Regulamin sklepu internetowego jest dokumentem prawnym i warto zadbać o to by był on stworzony w profesjonalny sposób. Istnieje wiele firm, które zajmują się tworzeniem regulaminów do sklepów internetowych albo udostępniają gotowe wzory do wypełnienia. Warto wykupić taką usługę, aby później nie martwić się o legalność prowadzenia serwisu.

Informacje o zakupach na stronie

Prowadząc sprzedaż online należy stworzyć kilka podstron informujących klienta o metodach prowadzenia sprzedaży. Powinny się znaleźć informacje o metodach i rodzajach płatności, zwrotach i reklamacjach oraz o możliwościach dostaw w serwisie. Linki do podstron należy umieścić w widocznym miejscu, tak aby użytkownicy mieli łatwy dostęp, czyli np. w stopce strony.

RODO a sklep internetowy

Należy zadbać o to, aby technologia, którą będziemy wykorzystywać do tworzenia sklepu internetowego wyposażona była w założenia RODO. Są to między innymi: możliwość usunięcia danych użytkownika, eksport danych użytkowników, możliwość usuwania i ukrywania danych kupujących w sklepie. W przypadku prowadzenia sprzedaży mamy do czynienia ze zbieraniem danych osobowych w serwisie i musimy dostosować się do najnowszych wymogów RODO. W przypadku nieprawidłowości w działaniu naszego serwisu możemy spodziewać się wysokich kar.

Wysyłka produktów online – co należy wiedzieć

Trzeba się również zastanowić jak będzie wyglądać wysyłka produktów w sklepie online. Ważne jest, aby zaplanować jakie metody dostawy będą dostępne w sklepie, czy będziemy zarządzać stanem magazynowym produktów oraz czy planujemy tworzyć klasy wysyłkowe dla wybranych produktów. Ponadto, należy zastanowić się do jakich krajów chcemy wysyłać produkty. Czy będzie to wysyłka tylko w Polsce, a może wysyłka na całą Europę? Nic nie stoi na przeszkodzie aby próbować wysyłki na cały świat, natomiast trzeba pamiętać o tym, że jest to duże przedsięwzięcie. Trzeba dostosować ceny wysyłek do wielu krajów na świecie, a różnice mogą być duże. Dodatkowo należy uwzględnić gabaryty produktów. Jak widzisz dylematów jest dużo, dlatego opiszę dokładniej niektóre aspekty wysyłki towarów w sklepie e-commerce.  

Metody dostawy

Zastanów się jakie metody chcesz mieć dostępne w sklepie i jakie będziesz w stanie zrealizować. Trzeba przemyśleć ceny jakie ustalimy dla danych metod dostawy, czy może ceny mają aktualizować się wraz z wielkością paczki. Możemy też skorzystać z dodatkowych wtyczek takich jak np. https://furgonetka.pl/, która pomoże nam w automatyzacji dostaw naszego sklepu. Na dole znajdziesz listę najczęściej wybieranych metod dostawy.

  • Dostawa kurierska – możemy na sztywno podać cenę dostawy kurierskiej naszych produktów i samemu wybrać, który dostawca jest na dzień dzisiejszy najbardziej optymalny. Należy poinformować w osobnej podstronie z jakich firm kurierskich będziemy korzystać w przypadku wyboru tej formy dostawy przez klienta. Możemy również podać przy formie Dostawa kurierska nazwę kuriera, który będzie obsługiwał przesyłkę paczki np. DPD.
  • Za pobraniem – wysyłka za pobraniem wiąże się z pewnym ryzykiem, że paczka może do nas wrócić, a klient nie opłaci przesyłanych produktów. Niemniej jednak wiele firm liczy się z tym ryzykiem i oferują wysyłkę towarów przy opłacie za pobraniem. 
  • Paczkomaty – możemy obsługiwać wysyłkę do paczkomatów, co dla wielu klientów jest bardzo dobrą opcją wysyłki, ponieważ nie zawsze jesteśmy w stanie odebrać paczkę od kuriera i nie zawsze jesteśmy w domu. Warto zastanowić się nad tą opcją.
  • Punkty odbioru – Żabka, Poczta Polska, kiosk RUCH – punkty odbioru, również pełnią coraz większą rolę w dostawach produktów do klienta. Jest to wygodny i tani sposób dostarczenia paczek.

Klasy wysyłkowe w sklepie internetowym

Jeśli mamy w ofercie produkty o dużej wadze lub dużych gabarytach trzeba się zastanowić nad stworzeniem klas wysyłkowych. Chodzi o to, aby nie tracić na wysyłce produktów o dużych gabarytach lub wadze. Gdy, zaoferujemy standardową dostawę kurierską w okolicach 20 złotych dla produktu wielkogabarytowego lub o dużym ciężarze – możemy dużo zapłacić za przesyłkę z własnej kieszeni. Dlatego warto zabezpieczyć się w klasę wysyłkową np. Towar ciężki –  50kg. Dodając taką klasę do danego produktu i ustalając kwotę wysyłki dla tego typu klasy wysyłkowej możemy zmienić kwotę dostawy na adekwatną do przesyłanego produktu.

Zarządzanie stanem magazynowym

Zastanów się również czy chcesz zarządzać stanem magazynowym swoich produktów. W momencie, gdy produktu zacznie ubywać i poziom będzie odpowiednio niski sklep online może Cię o tym poinformować aby uzupełnić towar lub wstrzymać dostawę produktu. Gdy, produkt nie będzie już dostępny na magazynie – zakup towaru zostanie wstrzymany i klienci nie będą mogli go kupić. Jest to przydatna opcja szczególnie w sprzedaży wielowariantowej, gdzie różne warianty produktu mogą sprzedawać się szybciej lub wolniej i warto mieć nad tym kontrolę.

Jakie metody płatności wybrać do sklepu e-commerce

Przy tworzeniu sklepu internetowego trzeba się zastanowić jakie metody płatności będą dostępne dla klientów. Przy planowaniu należy uwzględnić czy będziemy w stanie obsłużyć daną metodę płatności, czy będzie nam się to opłacać kosztowo oraz czy płatności te będą bezpieczne. Ważne jest też, aby oferować płatności przyjazne użytkownikom, czyli takie, które użytkownicy znają i korzystają na innych platformach tego typu. Przykładowo w Polsce bardzo popularny jest BLIK, z którego korzysta większość Polaków. Dla klientów zagranicznych trzeba pomyśleć nad bramką płatności np. przy pomocy karty kredytowej. 

Możemy zaoferować płatność za pomocą przelewu bankowego. Wówczas po zakupie przez klienta produktu – otrzyma on nasze dane do wpłaty na konto bankowe. Wadą tego sposobu jest brak informacji o dokonanej wpłacie. Sami musimy znaleźć na naszym koncie bankowym wpłatę od danego użytkownika, aby móc zatwierdzić realizację zamówienia w panelu sklepu. Ponadto, użytkownicy często przelewają błędne kwoty, błędnie nadają tytuły przelewów oraz przesyłają z innych kont niż dane podane w momencie dokonywania zakupu w sklepie.

Wybór płatności online

Biorąc pod uwagę problemy z tradycyjnymi przelewami bankowymi – płatności online są dużo lepszym rozwiązaniem. Po dokonanej płatności automatycznie zmieni się status zamówienia na zrealizowany. Mamy wtedy informacje w naszym sklepie, że płatność się udała i możemy przystąpić do wysyłki zamówienia. Oczywiście mogą wystąpić błędy w płatności takie jak przerwanie połączenia lub niedokończona płatność. Wówczas status zamówienia powinien przyjąć formę oczekiwania na zapłatę – co daje nam informację, że płatność się nie udała i nie możemy jeszcze wysłać towaru.

Na rynku mamy wielu operatorów płatności, którzy oferują szybkie i bezproblemowe płatności online. Operatorzy pobierają prowizję za swoje usługi, najczęściej jest to prowizja procentowa od pojedynczej płatności. Przy wyborze operatora płatności warto sprawdzić jakie stawki oferują. Do wyboru mamy takich operatorów jak np. Przelewy24, T-Pay, MBANK PayNow, PayU.

 

Wybór wykonawcy sklepu internetowego

Wbrew pozorom wybór wykonawcy sklepu internetowego jest to ważny czynnik przy planowaniu stworzenia sklepu internetowego. Musimy się zastanowić jakiej firmie zlecić stworzenie sklepu. Musi być to firma, która ma już doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych w wybranej przez nas technologii. Ponadto najlepiej sprawdzić portfolio danej firmy, aby zweryfikować jakość serwisów, które dotychczas stworzyli. 

Wykonawca naszego sklepu internetowego musi mieć ugruntowaną pozycję na rynku. Należy sprawdzić ile dana firma działa już na rynku, czy nie jest to początkująca firma, która dopiero zaczyna pracę w tej branży. Ważne jest, aby przy tworzeniu sklepu pracować ze specjalistami, którzy poradzą sobie z naszymi wymaganiami i odpowiedzą na wszystkie pytania. Zapraszamy do współpracy przy tworzeniu sklepów internetowych – polegamy na doświadczeniu naszych programistów i stworzyliśmy już wiele projektów e-commerce. Skorzystaj z formularza – bezpłatna wycena – dowiesz się ile może kosztować planowany projekt.

 

Autor
Autor Bartosz Żygadło
Bartosz Żygadło
Project Manager / CEO
Wycena stron interenteowych
Sprawdź również
Ile kosztuje stworzenie strony internetowej? Porady
2024-11-10

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Myślisz o stworzeniu nowej strony internetowej? Chcesz dowiedzieć się ile kosztuje profesjonalna strona www?

...
Bartosz Żygadło
Ile kosztuje sklep internetowy? E-commerce
2022-11-10

Ile kosztuje sklep internetowy?

Cena sklepu internetowego jest ściśle powiązane z wykorzystywaną technologią, potrzebnymi funkcjonalnościami, czy złożonością samego projektu.

...
Bartosz Żygadło
Ile kosztuje pozycjonowanie? E-commerce
2022-03-01

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Chcesz zdobyć nowych Klientów oraz wykazać się dużą skutecznością w zakresie ich pozyskiwania? Może Ci to zagwarantować skuteczne […]

...
Bartosz Żygadło
Jak założyć sklep internetowy? Aktualności
2022-01-13

Jak założyć sklep internetowy?

  Jak założyć sklep internetowy Sklep internetowy zawsze wiąże się z wyborem oprogramowania. Technologia dla rozwiązań e-commerce bardzo […]

...
Jakub Wiśniewski
Certyfikat SSL – co to jest i do czego służy? Aktualności
2021-08-26

Certyfikat SSL – co to jest i do czego służy?

Certyfikat SSL jest często nierozumiany przez większość osób, które chcą założyć swoją stronę internetową lub sklep. W tym […]

...
Jakub Wiśniewski
Marketplace – co to jest i na czym polega? E-commerce
2021-08-20

Marketplace – co to jest i na czym polega?

Marketplace jest dzisiaj niezwykle szeroką gałęzią biznesu. Sklepy tego typu podbijają światowy rynek i zyskują coraz więcej klientów, […]

...
Jakub Wiśniewski