Investnet.pl > Blog > E-commerce > Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ile kosztuje pozycjonowanie?

4.9/5 - (48 opinii)

2022-03-01

Poradnik na temat cen pozycjonowania sklepów internetowych i strona www.

Chcesz zdobyć nowych Klientów oraz wykazać się dużą skutecznością w zakresie ich pozyskiwania? Może Ci to zagwarantować skuteczne pozycjonowanie. Z tego artykułu dowiesz się, ile wynosi koszt pozycjonowania strony internetowej oraz sklepu internetowego. 

Organiczne wyniki wyszukiwania w Google (wyniki SEO) są bardzo cenne dla każdego posiadacza strony internetowej czy sklepu internetowego. Przy wyszukiwania w Google nie płaci się bezpośrednio za każde kliknięcie i odwiedzenie naszej witryny jak w przypadku kampanii reklamowych (np. Google ADS / Facebook ADS),  a pozwalają na uzyskanie wielu satysfakcjonujących korzyści i są bardzo wartościowe. Sama obecność naszej strony czy sklepu internetowego w wyszukiwarce jednak nie wystarczy, aby odnieść prawdziwy sukces, na który przekładają się pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Trzeba postarać się, aby nasza witryna znajdowała się na wysokich pozycjach w wynikach Google, ale aby to osiągnąć musisz zadbać o: szybkość strony, dobrą strukturę, wartościowe treści, mocne linkowanie zewnętrzne do Twojej domeny oraz setki drobnych elementów, którymi zajmują się pozycjonerzy. Te elementy to główny koszt pozycjonowania stron i e-sklepów. 

Zapewne zastanawiasz się, ile kosztuje kompleksowe i skuteczne pozycjonowanie? Postaramy się na to pytanie odpowiedzieć w jak najbardziej szczegółowy sposób w tym poradniku. 

Poradnik na temat cen pozycjonowania:

  1. Wpływ budżetu na zakres i efekty
  2. Wpływ kosztu pozycjonowania na jakość usług
  3. Co powinna obejmować cena pozycjonowania
    1. Opracowanie strategii i analiza słów kluczowych
    2. Audyt SEO
    3. Opracowanie treści
    4. Optymalizacja
    5. Link Building
    6. Rozbudowa
  4. Budżet potrzebny na pozycjonowanie [CENNIK]
    1. Koszt pozycjonowania sklepów internetowych
    2. Koszt pozycjonowania stron internetowych
  5. Podsumowanie
Wpływ budżetu na efekty pozycjonowania.

Zakres i efekty pozycjonowania zależą od Twoich możliwości budżetowych

Budżet firmowy nie jest z gumy. Ma swoje ograniczenia. Musisz samodzielnie odpowiedzieć sobie na pytanie, ile jesteś w stanie przeznaczyć na pozycjonowanie strony. Cena rynkowa, w zależności od firmy zewnętrznej, z której usług chcesz skorzystać może się różnić, ale najważniejsze jest, aby znać przede wszystkim swoje możliwości finansowe. Znacznie łatwiej będzie dzięki temu wyszukać firmę, która wykona określony zakres działań przynoszących realne korzyści dla witryny. Być może okaże się, że trzeba będzie nieco poczekać, zgromadzić nieco więcej funduszy, aby przeprowadzić profesjonalne pozycjonowanie na miarę Twoich oczekiwań, które przyniesie zamierzony efekt. 

Musisz mieć świadomość, że pozycjonowanie jest bardzo żmudnym procesem, wymagającym zaplanowania strategii i wdrożenia wielu rozwiązań. Koszty obsługi kampanii SEO mogą być relatywnie wysokie, ale płaci się za czas pracy Pozycjonerów, Web Developerów, Copywriterów oraz główny trzon wydatków czyli link building (pozyskiwanie wartościowych linków kierowanych do Twojej domeny). Trzeba pamiętać jeszcze, że w cenie pozycjonowania jest jeszcze wliczony koszt narzędzi SEO, który nie należą do najtańszych i trzeba opłacać je co miesiąc. Często potrzebna jest również przy zmianach na stronie internetowej czy e-sklepie pomoc programisty czy grafika. Do tego wszystkiego dochodzi nam jeszcze prowizja dla agencji czy freelancera.  

Przy pozycjonowaniu można skorzystać z usług mniej doświadczonej firmy i zapłacić mniej za tę samą usługę co oferuje renomowana firma. Ale czy to ma sens? Może okazać się, że pieniądze zostaną wyrzucone w błoto, a przecież nie o to chodzi. 

Czasem wydając mniej może okazać się, że zapłacisz podwójnie, ponieważ trzeba będzie ponownie skorzystać z usługi, tym razem profesjonalisty z prawdziwego zdarzenia, który zaplanuje dobrą strategię SEO w Twoim budżecie. Ceny pozycjonowania w tym przypadku mogą Cię zaskoczyć, ponieważ wiele błędów po poprzednikach trzeba będzie po prostu naprawić. Musisz w tej sytuacji spodziewać się również dłuższego oczekiwania na efekty. 

Jeżeli chcesz uzyskać pełne zadowolenie z usług pozycjonowania, z których skorzystasz, wyszukaj firmę, która gwarantuje w ofercie jak najwięcej treści i linków w przyjętym przez Ciebie budżecie, np. może to być 30-40% budżetu mies. Mając ustalony budżet, możesz porównać oferty od konkurencyjnych firm i postawić na tą, która ma najszerszy pakiet usług najbardziej interesujących dla Ciebie. 


Koszt pozycjonowania decyduje o jakości usług? Nie zawsze, ale coś w tym jest!

Musisz mieć świadomość, że jakość tekstów i linków kierujących do Twojej domeny ma bardzo duże znaczenie na wdrażany proces SEO. Jeżeli o tym ważnym aspekcie zapomnisz, być może pozycjonowanie nie przyniesie rezultatów, o jakie Ci chodzi. 

Jak już dobrze wiesz, proces pozycjonowania jest bardzo skomplikowany i czuły na błędu. Chodzi tu przede wszystkim o umiejętne publikowanie wartościowych treści i dobieranie linków, które faktycznie pasują do Twojej strony. Ilość i jakość tekstów oraz linków jest kluczowym czynnikiem, czy Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. 

Ile musisz zapłacić za dobrej jakości wpis na blog o średniej długości? Zwykle ok. 100-200 zł i jest to cena samego tekstu. Do tego trzeba doliczyć cenę za opublikowanie dobrej jakości linka Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, takich tekstów oraz linków w miesiącu musi pojawić się przynajmniej kilka. Koszty pozycjonowania strony internetowej automatycznie przez to wzrastają. 

Nie łudź się, że firma będzie dla Ciebie w stanie przygotować 10 tekstów i 20 linków za 500 zł. Na pewno nie może tutaj być mowy o jakości, jakiej oczekujesz i jaka zagwarantuje skuteczne pozycjonowanie. Ponieważ 500zł kosztuje jedna porządna publikacja w wartościowym serwisie.  Budżety tego poziomu sprawdzą się tylko dla pozycjonowania lokalnego dla mało konkurencyjnych usług np. usług krawieckich w mieście do 50 tys. mieszkańców. 

Jedno musisz zapamiętać: wycena pozycjonowania na wysokim poziomie może być duża, ale za to może spłacić się z dużą nawiązką gwarantując czołowe pozycje w Twojej branży i budując pozycję na lata. Korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO, otrzymasz czas pracy specjalistów, wysokiej jakości treści oraz linki, które pozwolą na wspinanie się po szczeblach pozycji w wyszukiwarce Google. 

TOP3 – pozycje, które najbardziej Cię interesują przy pozycjonowaniu.

Usługi SEO – co obejmują? Za co płacisz?

Większość klientów korzysta z podobnego pakietu usług, aby zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce Google. Jest to przede wszystkim spowodowane typowymi działaniami SEO oferowanymi przez większość agencji. Prześledźmy najważniejsze elementy skutecznego pozycjonowania.


Opracowanie strategii i analiza słów kluczowych

Pierwszym etapem współpracy z agencją SEO jest opracowanie strategii pozycjonowania, według której będzie działała. Wyszukiwane są pasujące do branży klienta słowa kluczowe, a także wszystkie frazy, którymi firma zachęca klientów do zakupu lub skorzystania z usług. 

Bardzo ważne jest ustalenie zmian, jakie należy wprowadzić na stronie, aby działała ona lepiej i zgodnie z zasadami SEO. 

Opracowanie dobrej strategii, która ma przynieść realne korzyści dla firmy. Trochę czasu to trwa, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość. Cena, jaką zapłacisz za tę usługę w dużej mierze zależy od przyjętej formy współpracy, a także stawek godzinowych specjalistów, z których usług korzystasz. Większość agencji przyjmuje rozliczenie miesięczne, aby zapewnić Ci stałą opiekę i czas pracy. 


Audyt SEO

Przeprowadzając audyt SEO pod kątem przygotowywanej strategii można wytypować działania optymalizacyjne niezbędne do osiągnięcia dobrych wyników z pozycjonowania. Audyt umożliwia także skanowanie i indeksowanie witryny, co pozwoli na sprawdzenie już opublikowanych treści, linków i błędów technicznych, które mogłyby zakłócić pozycjonowanie. Ceny tych usług są ustalane na tej samej zasadzie co strategii. Ostateczna cena zależy od stawki godzinowej specjalisty, z którego usług korzystasz. 

Ceny audytu SEO pod pozycjonowanie:

Rodzaj witrynyCena audytu (netto)
Strona wizytówkowa / usługowaok. 1000 zł
Duża strona firmowa ok. 1500 zł
Sklep internetowy ok. 2000 zł
Duży sklep internetowy od 5000 zł
Cennik wykonania audytu SEO pod pozycjonowanie.

Opracowywanie treści

To właśnie treści decydują o tym, czy pojawisz się w wyszukiwarce Google. Uzupełniając je o odpowiednie słowa kluczowe masz szansę trafić z ofertą do potencjalnych Klientów, którzy wpisują je w wyszukiwarkę. Analityczne podejście do całego procesu SEO jest tu niezbędne, aby przewidzieć upodobania internautów. 

Do usługi pozycjonowania stron należy doliczyć koszt poszczególnego tekstu, jaki zostanie dla Twojej strony przygotowany, zgodnie z wytycznymi SEO. Minimum jest to 25 zł za  1000 zzs. W przypadku tematyki specjalistycznej musisz liczyć się z kosztem nawet 70 zł za 1000 zzs. 

Jeżeli chodzi o wycenę poszczególnych treści dla Twojej witryny, copywriter będzie kosztował:

  • opis kategorii dla sklepu internetowego: ok. 70 zł – 2000 zzs;
  • opis produktu w sklepie internetowym: ok. 100 zł – 3000 zzs;
  • opisy strony usługowej: ok 200 zł – 4000 zzs;
  • wpis na blog: 200-800 zł – 6000-10 000 zzs.

Musisz także pamiętać o uwzględnieniu kosztów za analizę słów kluczowych pasujących do Twojej witryny. Specjalista musi opracować wytyczne dla copywritera, aby był on w stanie zrealizować tekst zgodnie z zasadami SEO. 


Optymalizacja

Dobre treści na stronie internetowej oraz trafne opisy produktów to podstawa, ale muszą one być jeszcze zaprezentowane w przejrzysty i zachęcający do interakcji klienta sposób. Dlatego tak bardzo dbamy o wygląd naszych serwisów internetowych i ich nowoczesny design. Chcemy, aby nasz sklep internetowy był zawsze na topie, a coraz to nowsze rozwiązania generują tysiące dodatkowych linii kodu, wdrażamy nowe moduły, rozszerzenia, a razem z nimi ładowane są dziesiątki bibliotek (plików potrzebnych do ich obsługi, które ładują się później w przeglądarce klienta) przez nasz sklep internetowy. Przez to jego szybkość ładowania i działania spada, a to źle zarówno dla klientów jak i parametrów Google. 

Optymalizacja sklepów i stron internetowych ma za zadanie przyspieszenia działania oraz zadbanie o odpowiednie wyświetlanie kodu. Serwis musi spełniać szereg warunków zgodnych ze sztuką programowania, powinien szybko się ładować klientom i spełniać wszystkie parametry w narzędziach do analizy od Google. 


Cena pozycjonowania musi uwzględniać także zdobywanie wartościowych, wysokiej jakości linków, które mają ogromny wpływ na “siłę” naszej domeny i uzyskiwanie dobrych pozycji w Google. Proces link buildingu jest pracochłonny i najbardziej kosztowny w usługach SEO. 

Najlepszym źródłem linków jest zdobywanie ich poprzez artykuły sponsorowane. Trzeba rozpocząć współpracę z poczytnymi portalami i zdecydować się na regularne publikowanie tam treści. Ceny linków w dużej mierze zależą od wydawcy oraz od stawki copywritera, który zajmie się redakcja takiego artykułu.

Przykładowy cennik, który obejmuje cennik linków zamieszczamy poniżej [ceny bez napisania treści i pracy pozycjonera]:

  • artykuły sponsorowane [najważniejsze]: 100-3000 zł netto (rozbieżność jest ogromna ze względu na jakość i wielkość portali do publikacji artykułów);
  • fora internetowe: 5-10 zł netto za link;
  • linki z serwisów ogłoszeniowych: 10-20 zł netto za link;
  • linki z wizytówek NAP: 10-15 zł netto za link.

Pragnę podkreślić, że na najtańsze linki nie warto się obecnie decydować, ponieważ z ich pomocą nie jest możliwe aż tak skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.  Cena uwzględniająca wysokiej jakości linki ma znaczenie przy budowaniu pozycji. W innych przypadkach jest to jedynie zabieg umożliwiający zróżnicowanie profilu linków i wzbogacenie treści. Nic poza tym. 


Nieustanna rozbudowa

Pozycjonowanie to ciągły proces wymagający analizy wprowadzonych strategii i wykluczania błędów. Jest to żywy organizm, na którym nieustannie trzeba pracować, aby przynosił zyski. Nie da się pozycjonowania wykonać raz, to nie tak działa. Zdarza się, że nawet po kilku latach skutecznych działań SEO można napotkać na problem, który niweczy starania i powoduje spadek z wysokiej pozycji. Aby szybko naprawić błędy, konieczne jest stałe analizowanie sytuacji i raportowanie.

Opieka nad stroną czy sklepem internetowym oczywiście kosztuje. Pozycjoner zwykle korzysta z Web Developerów, Programistów, Grafików oraz nowoczesnych narzędzi SEO i dolicza za ich wykorzystanie określoną kwotę do całej usługi. 

Pamiętaj, że rynek ciągle się zmienia i każda branża, czy to usługowa czy sprzedażowa odczuwa sezonowość i nowe trendy, za którymi trzeba podążać lub je samemu wyznaczać!


Ile kosztuje pozycjonowanie? Rozsądne podejście do wydatku

Budżet, jaki musisz przeznaczyć na pozycjonowanie w dużej mierze zależy od zakresu Twojej działalności oraz branży. Teoretycznie można przyjąć, że im więcej zainwestujesz w pozycjonowanie, tym lepsze i szybsze efekty możesz na tym zyskać. Koszty pozycjonowania są bardzo rozbieżne w zależności od branży i lokalizacji. Im dany produkt lub usługa jest bardziej popularna w obrębie danej lokalizacji tym trudniej będzie przebić się w wynikach Google nad konkurencję. 

Jest to w sumie bardzo logiczne, im więcej firm chce się wypozycjonować na dane słowo kluczowe tym trudniej będzie uzyskać topowe pozycje, a przez to budżet będzie rósł wraz z działaniami konkurencji. 

Dodatkowo jeżeli dopiero startujesz ze sklepem internetowym lub stroną www i masz nowo zarejestrowaną domenę to będzie ona bardzo “słaba” w oczach Google. Natomiast Twoja konkurencja, która jest już na rynku od wielu lat i zajmuje pierwsze pozycje w wyszukiwarce to ich domena będzia miała już swoją “siłę”. Przez tą różnicę musisz uwzględnić dłuższy czas i budżet na dorównanie konkurencji, która od lat inwestowała w pozycjonowanie. 

Pamiętajmy jednak, że efekty uzyskasz korzystając wyłącznie z wysokiej jakości usług. Wydanie dużej ilości pieniędzy na pozycjonowanie wykonywane w niedbały i nieprofesjonalny sposób zupełnie nie przyniesie rezultatów. 

Aby zobrazować, jak kształtuje się obecnie cennik pozycjonowania, weźmy pod uwagę standardowe wydatki na tę usługę średniej wielkości sklepu internetowego, który działa na terenie całej Polski w mało konkurencyjnej branży. 

Średni koszt budżetu miesięcznego wynosi w przypadku takiego klienta 2500 zł netto. Ceny mogą wahać się od 1500 do 4500 zł netto, w zależności od tego, jak wiele działań w danym miesiącu zostanie wykonanych. Gwarantuje to jednak stały rozwój sklepu, pozwala na wdrażanie nowych treści, rozwiązań oraz stałe prace nad link buildingiem. To właśnie konsekwencja w stałych pracach nad rozwojem serwisu i wzmacnianiem domeny przekłada się na dobry ruch możliwość zdobywania potencjalnych klientów. 

Płacąc za pozycjonowanie powinieneś mieć jasno wyszczególniony skład oferty, za co i kiedy płacisz. Ważne, żeby firma pozycjonująca wspomniała jaka część budżetu zostanie przekazana na rozwój serwisu i link building

Działania, jakie powinny być prowadzone przez dobrą agencję SEO to między innymi: 

  • analiza słów kluczowych,
  • aktualizacja strategii SEO i jej początkowe opracowanie,
  • audyt SEO, a następnie sprawdzenie strony po wprowadzonych zmianach,
  • analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania,
  • optymalizacja profilu Google Moja Firma, 
  • analiza efektywności działań, w tym korzyści dla klienta w zakresie prowadzonego przez niego biznesu,
  • optymalizacja sklepu lub strony (szybkość działania),
  • sprawdzanie jakości treści, 
  • rozbudowa serwisu o dodatkowe podstrony / kategorie,
  • ciągła rozbudowa bloga / aktualności, 
  • research potencjalnych miejsc do publikacji linków,
  • zamawianie, moderowanie i akceptacja tekstów,
  • zamawianie, moderowanie artykułów sponsorowanych,
  • monitorowanie działań narzędziami takimi jak Google Search Console, Google Analytics Senuto, SEMSTORM czy Ahrefs. 
  • raportowanie,

Są to podstawowe elementy, na które trzeba zwrócić uwagę przy wycenie pozycjonowania. Poniżej przedstawiamy jeszcze szacunkowe koszty pozycjonowania z podziałem na sklepy internetowe, strony www i pozycjonowanie lokalne. 

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Pierwszym krokiem do wyceny pozycjonowania będzie określenie głównych czynników mających wpływ na koszty:

  • Konkurencyjność branży – im więcej konkurencyjnych sklepów z podobnym asortymentem tym ciężej się przebić i tym samym potrzebny budżet na pozycjonowanie będzie większy, 
  • “Siła” Twojej domeny – jeżeli startujesz z nowo zarejestrowaną domeną, która nie ma historii pozyskanych linków to musisz się liczyć z dłuższym okresem potrzebnym na pojawienie się efektów. Pamiętaj, że Twoja konkurencja jest na rynku od lat i w pierwszej kolejności musisz się z nimi zrównać, a dopiero później będziesz mógł ich przegonić. To znaczy, że jeżeli konkurencyjny sklep internetowy wydawał na pozycjonowanie 1000 zł miesięcznie przez 3 lata i prace były prowadzone rzetelnie to podobną kwotę trzeba będzie wydać na to aby ich dogonić, a dopiero później będzie potrzebne kolejne środki, żeby ich wyprzedzić. 
  • Czas – im szybciej chcesz osiągnąć efekty tym większy budżet będzie potrzebny, 

Dodatkowo czasami branża może być tak mocno konkurencyjna, że podejmowanie pozycjonowania sklepu nie będzie miało sensu lub budżet, który będzie potrzebny na realizację celów będzie sięgał kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Są to jednak przypadki z najbardziej konkurencyjnych branż gdzie zyski idą w milionach złotych miesięcznie. 

Dla porównania przedstawiamy tabelę szacunkowych budżetów potrzebnych na pozycjonowanie ze względu na wielkość sklepu: 

Wielkość sklepu (ilość kategorii i produktów)Cena mies. (netto)
Mały sklep1500 – 2000 zł
Średni sklep2500 – 5000 zł
Duży sklep7000 – 12000 zł
Cennik pozycjonowania sklepów internetowych.

Pamiętaj, że na ceny pozycjonowania największy wpływ ma konkurencyjność branży. Przykładowo dla branży odzieżowej, meblowej czy samochodowej budżety mogą być nawet 2 lub 3 razy większe ze względu na dużą liczbę konkurentów.

Trzeba pamiętać, że w niektórych przypadkach nie ma miesięcznego limitu budżetowego jaki będzie potrzebny na działania SEO. Ponieważ im więcej środków przeznaczysz w krótkim okresie czasu tym więcej prac będzie można wykonać, a to przełoży się na szybsze efekty. 

Pamiętaj, aby nie zrażać się na przedstawione budżety oraz konkurencje. W pozycjonowaniu ważne jest przygotowanie dobrej strategii i konsekwencja w działania. Branża eCommerce jest w stanie zwrócić Ci wydatki z dużą nawiązką. 

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszt pozycjonowania strony internetowej

Przy pozycjonowaniu stron internetowych w pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na pytanie do jakiej grupy docelowej klientów chcemy trafić, a dokładnie do jakich lokalizacji. Najważniejsze dla firmy pozycjonującej będzie informacja czy chcesz pozycjonować się:

  • W obrębie całego kraju

czy

  • Lokalnie – w obrębie jednego lub wielu miast, 

Im większy zakres wybierzesz tym cena pozycjonowania będzie większa i wydłuży się czas na osiągnięcie efektów.  

Zależność wzrostu cen wraz z wielkością obszaru działania lub wielkością miasta jest bardzo logiczna ponieważ im większy obszar lub miasto tym więcej firm konkurencyjny. To właśnie konkurencyjność ma największy wpływ na cenę. 

Przykład porównania cen pozycjonowania lokalnego ze względu na wielkość miasta:

Usługa   Miasto z Ilość mieszkańców 50tys.   200tys. 500tys.

Montaż klimatyzacji   500zł  1000zł 2000zł 

Rodzaj ofertyCena mies. (netto)
Pozycjonowanie strony usługowej w małym mieście500 – 700 zł
Pozycjonowanie strony usługowej w dużym mieście 800 – 1400 zł
Pozycjonowanie strony usługowej w obrębie kilku miast lub całego kraju1500 – 4000 zł
Pozycjonowanie strony producenta 2000 – 8000 zł
Pozycjonowanie strony hotelu / pensjonatu / noclegów800 – 5000 zł
Cennik pozycjonowania stron internetowych.

Pamiętaj, że im większe miasto lub ich liczba tym konkurencja jest większa i tym samym budżet potrzebny na osiągniecie efektów zwiększa się. Rozbieżności cenowe w niektórych rodzajach ofert mogą być bardzo dużo właśnie ze względu na lokalizację.

Tak więc im więcej firm chce wypozycjonować się w Google na dane słowo kluczowe w wybranym obszarze tym ciężej będzie osiągnąć cel. Natomiast cena pozycjonowania rośnie wraz trudnością osiągnięcia celu. 


Uwierz nam, nie stać Cię na tanie pozycjonowanie. Cennik usług świadczy o ich jakości

Na rynku znajdziesz nadal wiele firm, które oferują pozycjonowanie w kwotach 200 / 400 / 600 zł netto / mc. Są to jednak zwykle działania poniżej rentowności, które zupełnie nie mają przełożenia na jakość i nie niosą za sobą żadnych gwarancji. 

Budżet na pozycjonowanie strony w przedziale 300-500 zł / mc może sprawdzić się jedynie w małych lokalnych biznesach gdzie nie ma dużej konkurencji np. dla firmy usługowej z miasta do 60tys. mieszkańców. 

Budżety na pozycjonowanie sklepu internetowego zaczynają się od 1500 zł netto /mc. Jest to kwota, która pozwala na prowadzenie stałych prac, odpowiednie narzędzia, specjalistów i inwestowanie w link building. 

Jeżeli zostanie Ci zaproponowany niski budżet, trudno jest mówić o wysokiej jakości usługach copywritingu czy link buildingu. Możesz w tej sytuacji liczyć wyłącznie na słabej jakości treści oraz zupełnie nie wpływające na pozycję Twojej strony linki. Takie działania mogą jedynie zaszkodzić Twojej witrynie.

Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego, że nie każdego jest stać na wysokiej klasy pozycjonowanie stron. Cena w tym przypadku świadczy jednak o jakości usług. Należy spojrzeć na to jak na inwestycję, która może przełożyć się na realne zyski dla Twojej firmy. Inwestując obecnie, w kilkumiesięcznej perspektywie możesz zarobić naprawdę bardzo dużo. Ponieważ pozycjonowanie to ciągle jeden z najlepszych kanałów na pozyskiwanie klientów czy sprzedaż produktów.  

Jeżeli Twój budżet kompletnie nie jest w stanie udźwignąć pozycjonowania u najlepszego specjalisty, lepiej w ogóle zrezygnować. Kwotę lepiej przeznaczyć na reklamę w Google ADS / Facebook ADS czy inne działania promocyjne. Uda się w ten sposób zdobyć nowych klientów, może drożej, ale zdecydowanie lepiej niż wcale poprzez kiepskie pozycjonowanie. 

Możesz także pokusić się o samodzielnie wprowadzenie kilku zmian na swojej stronie i rozwój swojej witryny. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest pisanie bloga i dzielenie się wiedzą z potencjalnymi klientami. Wymaga to jednak poświęcenia dużej ilości czasu. Możesz skorzystać jeszcze z jednorazowej usługi specjalisty, który opracuje dla Ciebie korzystną strategię SEO i będzie dobrą podstawą do dalszych prac nad pozycjonowaniem.  


Chcesz wycenić pozycjonowanie?

Oferujemy kompleksowe usługi pozycjonowania stron i sklepów internetowych na terenie całej Polski. Napisz lub zadzwoń do nas po darmową wycenę. Przeprowadzimy analizę Twojej konkurencji na podstawie, której przygotujemy rzetelną ofertę.

Napisz po bezpłatną wycenę pozycjonowania

Autor
Autor Bartosz Żygadło
Bartosz Żygadło
Project Manager / CEO
Wycena stron interenteowych
Sprawdź również
Ile kosztuje stworzenie strony internetowej? Porady
2024-11-10

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Myślisz o stworzeniu nowej strony internetowej? Chcesz dowiedzieć się ile kosztuje profesjonalna strona www?

...
Bartosz Żygadło
Ile kosztuje sklep internetowy? E-commerce
2022-11-10

Ile kosztuje sklep internetowy?

Cena sklepu internetowego jest ściśle powiązane z wykorzystywaną technologią, potrzebnymi funkcjonalnościami, czy złożonością samego projektu.

...
Bartosz Żygadło
Ile kosztuje pozycjonowanie? E-commerce
2022-03-01

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Chcesz zdobyć nowych Klientów oraz wykazać się dużą skutecznością w zakresie ich pozyskiwania? Może Ci to zagwarantować skuteczne […]

...
Bartosz Żygadło
Jak założyć sklep internetowy? Aktualności
2022-01-13

Jak założyć sklep internetowy?

  Jak założyć sklep internetowy Sklep internetowy zawsze wiąże się z wyborem oprogramowania. Technologia dla rozwiązań e-commerce bardzo […]

...
Jakub Wiśniewski
Certyfikat SSL – co to jest i do czego służy? Aktualności
2021-08-26

Certyfikat SSL – co to jest i do czego służy?

Certyfikat SSL jest często nierozumiany przez większość osób, które chcą założyć swoją stronę internetową lub sklep. W tym […]

...
Jakub Wiśniewski
Marketplace – co to jest i na czym polega? E-commerce
2021-08-20

Marketplace – co to jest i na czym polega?

Marketplace jest dzisiaj niezwykle szeroką gałęzią biznesu. Sklepy tego typu podbijają światowy rynek i zyskują coraz więcej klientów, […]

...
Jakub Wiśniewski