Cena sklepu internetowego jest ściśle powiązane z wykorzystywaną technologią, potrzebnymi funkcjonalnościami, czy złożonością samego projektu. Niemniej, jeśli chcesz ustalić z dokładnością co do jednego zera, ile kosztuje sklep internetowy, tego dowiesz się z pomocą poniższego poradnika oraz sprawdzisz przygotowany przez nas cennik sklepów internetowych.
Na proces tworzenia i cenę sklepu internetowego ma wpływ wiele czynników, które są bezpośrednio powiązane z tym, do czego dany sklep internetowy ma przedsiębiorcy służyć. Zupełnie inaczej zostanie wyceniony niewielki sklep z kilkoma lub kilkudziesięcioma produktami, nie wymagający skomplikowanych rozwiązań, a na całkiem odmienny koszt będzie wyceniony e-sklep mający dedykowany projekt graficzny, bardziej rozbudowane funkcje, przygotowanie pod obsługę tysięcy produktów czy indywidualne napisane przez programistów rozwiązania lub integrację.
Z wyżej uwzględnionego względu dobrze jest również, zanim przejdziemy do szukania odpowiedniego wykonawcy naszego sklepu internetowego, przygotować sobie stosowną listę wytycznych (Brief), który przekażemy do agencji interaktywnej, reklamowej bądź Freelancerowi, którzy przygotują na jego podstawie wycenę. Brief – a więc zestaw założeń, wytycznych, przykładów które powinien zawierać końcowy projekt sklepu internetowego. Gdyż tak spięte w całość aspekty pozwolą lepiej zrozumieć wykonawcy nasze potrzeby i cele, które mamy zamiar w obrębie tworzonego sklepu internetowego realizować. Co umożliwi również określenie właściwej ceny sklepu internetowego. I skoro już przy niej jesteśmy – jeżeli usilnie poszukujesz informacji, ile kosztuje sklep internetowy, tego dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu, tak więc startujemy z konkretami.
Koszt stworzenia sklepu internetowego według jego “wielkości”
O tym, ile kosztuje sklep internetowy, tak jak wspominaliśmy wcześniej stanowi szereg aspektów: począwszy od skomplikowania posiadanego konceptu, ilości koniecznych do wdrożenia rozwiązań, ilości produktów, potrzebnych integracji z hurtowniami czy innymi dedykowanymi rozwiązaniami usprawniającymi sprzedaż lub marketing. Wszystkie te prace przekładają się na czas pracy agencji czy freelancera, którzy muszą zająć się grafiką, programowaniem, wdrażaniem, konfiguracją oraz często wykupieniem odpowiednich modułów czy licencji (bo te czasami mogą stanowić duży procent ceny realizacji sklepu internetowego). Na początek podzielmy koszt realizacji sklepów internetowych na ich poziom rozbudowania / zaawansowania / “wielkość”.
Cena małego, prostego sklepu internetowego
Zakładając możliwie prosty i bazowy projekt możemy oczekiwać, że cena wykonania takiego kompleksowego sklepu internetowego będzie oscylować w granicach od 2500 do 3500 zł netto. Otrzymamy w tej cenie podstawową funkcjonalność dobrą dla małych / dopiero startujących sklepów internetowych lub mających asortyment w przedziale kilku lub kilkudziesięciu produktów, niewymagającą głębokiej personalizacji, która pozwoli obsługiwać klientów, ale będzie zawierać wszystkie kluczowe funkcje takie jak:
wdrożenie systemu CMS do zarządzania sklepem,
RWD – pełna responsywność strony (dopasowanie się strony do różnego rodzaju monitorów, tabletów i telefonów),
możliwość zarządzania treściami, kategoriami i produktami,
układ sklepu dopasowany do oferty,
kolorystykę dopasowaną do potrzeb klienta lub loga,
wdrożenie metod dostawy,
integracja z płatnościami online,
powiadomienia o nowych zamówieniach na adres e-mail,
formularz kontaktowy,
wdrożenie podstron “O nas”, “ Kontakt”,
wdrożenie wymogów RODO, klauzul prawnych oraz Regulaminu i Polityki prywatności,
wdrożenie certyfikatu SSL,
Cena za mały, prosty sklep internetowy: 2500-3500 zł netto.
Cena standardowego sklepu internetowego
Przez standardowy sklep internetowy rozumiemy serwis, który będzie miał szereg możliwości do zarządzania sprzedażą oraz odpowiednie funkcje do prezentacji i sprzedaży produktów. Jego wygląd i funkcje zostaną dopasowane do Twoich potrzeb oraz będzie bezproblemowo obsługiwał asortyment do kilkuset produktów. Koszt wykonania standardowego e-sklepu to zakres od 3500 zł do 6000 zł netto w zależności od nakładu pracy jaki będzie potrzebny na realizację. Listę funkcji wypiszemy poniżej:
wszystkie elementy z listy funkcji małego sklepu internetowego,
możliwość edytowania treści i zdjęć na stronie za pomocą edytora wizualnego (bez znajomości kodu HTML),
dopasowane podstrony produktu do potrzeb klienta (atrybuty, warianty, opisy, edytor wizualny),
funkcje filtrowania produktów po atrybutach,
przygotowanie większej ilości dodatkowych podstron: 5-10 szt.,
slajder zdjęć na stronie głównej,
kody rabatowe (czasowe / procentowe),
blog / aktualności,
integracja z Social Mediami,
możliwość integracja z czatem (czat Facebook lub LiveChat),
podpięcie kodu Google Analytics / Search Console / Facebook Pixel,
Cena za standardowy, gotowy do sprzedaży sklep internetowy: 3500-6000 zł netto.
Cena dużego sklepu internetowego
Kiedy masz do zaoferowania swoim klientom kilka / kilkanaście tysięcy produktów lub potrzebujesz zaawansowanych funkcji dostępnych tylko przez napisanie dedykowanych rozwiązań, żeby móc zaprezentować swoje produkty to wtedy mowa o potrzebie dużego sklepu internetowego. Szeroki asortyment wymaga odpowiedniego dopasowania struktury e-sklepu, dobrej prezentacji oferty oraz zachęcenia do zakupu. W przypadku dużych sklepów internetowych ważna jest dobra optymalizacja, możliwość skalowania, rozbudowany o nowe funkcje i co najważniejsze wiele rozwiązań wspomagających marketing. Realizacja takiego sklepu internetowego to koszt od 6000 zł do 20000 zł netto w zależności od zaawansowania i wybranego systemu zarządzania.
wszystkie elementy z listy funkcji małego i standardowego sklepu internetowego,
Cena za realizację dużego sklepu internetowego: 6000-20000 zł netto.
Często firmy potrzebują połączenia strony firmowej / wizytówkowej ze sklepem internetowym. Takich przypadków jest bardzo dużo ze względu na to, że można w dobry sposób połączyć informację o firmie usługowej czy produkcyjnej z bezpośrednią sprzedażą dla klientów detalicznych lub B2B. Dużą zaletą tego rozwiązania jest ograniczenie kosztów poprzez stworzenie, zarządzanie i utrzymanie tylko jednego serwisu internetowego. Przy takiej takiej realizacji będziemy mówić o budżecie od 5000 zł do 12000 zł netto w zależności od ilości potrzebnych podstron oraz funkcji.
wszystkie elementy z listy funkcji małego i standardowego sklepu internetowego,
Cena sklepu internetowego połączonego ze stroną: 5000-12000 zł netto.
Ceny dedykowanego rozwiązania bazującego na sklepie internetowym
Kiedy gotowe rozwiązania dostępne na rynku nie spełniają Twoich oczekiwań lub nie posiadają odpowiednich funkcji by przedstawić Twoją ofertę to wtedy potrzebne będzie Ci dedykowane rozwiązanie. Takie rozwiązania mogą być przeróżne od konfiguratorów produktów, przez generatory PDF czy zaawansowaną prezentacje produktów z potrzebą kalkulacji. Dedykowane rozwiązania są również często potrzebne dla sklepów z wieloletnim doświadczeniem, gdzie właściciel ma już szereg doświadczeń na swoim koncie i dokładnie wie czego potrzebuje jego klienci. Koszt budowy dedykowanego sklepu internetowego lub tego opartego na gotowym CMS, ale z rozszerzeniem o dedykowane funkcji zależy od zaawansowania i złożoności funkcji, widełki cenowe zaczynają się od 8000 zł do 50000 zł netto.
Koszt stworzenia sklepu a wybór technologii (CMS)
Zanim przejdziemy do tego kroku musimy wiedzieć, jakiego typu rozwiązań potrzebujemy oraz jakie założenia ma spełniać nasz sklep internetowy. Gdyż te aspekty mogą determinować wybór systemu, a co za tym idzie budżet jaki będzie potrzebny na realizację i utrzymanie sklepu. Nie wszystkie platformy w modelu e-commerce dostępne obecnie na rynku dają możliwość nieograniczonej personalizacji. Co oznacza, iż należy mieć w głowie zarys tego, co chcemy osiągnąć, jakie funkcje mają być dostępne i jak ma to dla nas pracować.
Pozwoli to określić, czy lepszą opcją będzie postawienie na:
system zarządzania treścią (CMS) o otwartym kodzie źródłowym:
WooCommerce
Prestashop
Magento;
płatne plany abonamentowe w modelu SaaS;
Koszty sklepu internetowego na CMS z otwartym kodem źródłowym
Oprogramowanie tego typu to przede wszystkim: WordPress (w połączeniu z rozszerzeniem sklepowym WooCommerce), PrestaShop oraz Magento. Systemy CMS z otwartym dostępem do kodu źródłowego daje możliwość deweloperom do tworzenia dodatkowych funkcjonalności, których z założenia dana infrastruktura nie posiada. A które może przygotować programista lub za pomocą dwóch kliknięć można zainstalować w obrębie strony pod postacią tzw. wtyczek. Dodatkowo główną zaletą takich systemów jest brak abonamentów za korzystanie z tych rozwiązań. Przeważnie koszt wykonania takiego sklepu internetowego jest jednorazowy, a dodatkowe opłaty wynikają tylko z dodatkowych zmian czy rozbudowany.
Rozwiązanie to daje to administratorom sklepu internetowego nieograniczone możliwości implementacji rozwiązań, które mogą stać się potrzebne z czasem wraz ze wzrostem popularności marki oraz nie jest on zobligowany do korzystania z usług jednej firmy, która przygotowała sklep. Może korzystać później z usług dowolnej agencji interaktywnej, freelancera czy wprowadzać zmiany na własną rękę.
Poniżej przedstawimy najpopularniejsze w Polsce i na świecie systemy do zarządzania sklepami internetowymi wraz z kosztami ich uruchomienia.
Ile kosztuje sklep internetowy bazujący na WooCommerce?
WordPress i WooCommerce to najczęściej wybierane rozwiązanie przez właścicieli sklepów internetowych. I nie jest to trend przypadkowy, gdyż to najbardziej funkcjonalna alternatywa w zestawieniu z PrestaShop czy Magento. A przy okazji również najtańsza w uruchomieniu oraz utrzymaniu.
Sklep internetowy z wykorzystaniem WooCommerce możemy zbudować na dwa sposoby:
Na bazie gotowego szablonu, który zostanie wybrany z bazy tysięcy motywów i dopasowany do oferty, kolorystyki oraz potrzeb klienta. Cena realizacji sklepu WooCommerce na bazie szablonu waha się od 2500 do 6000 zł netto. Co będzie względnie tańsze niż w przypadku budowania konceptu od zera. W danym budżecie uzyskamy standardowe funkcjonalności pozwalające na kompleksową sprzedaż oraz nowoczesną układ graficzny.
Na bazie dedykowanego projektu graficznego, który zostanie zakodowany jako dedykowany szablon WooCoommerce. Takie rozwiązanie pozwoli idealnie dopasować ofertę i potrzeby klienta do sklepu internetowego. Realizacja na bazie projektu graficznego jest bardziej czasochłonna i droższa, ale niesie za sobą ogrom zalet tak jak poziom dopasowania sklepu internetowego do oferty oraz lekkość strony, a co za tym idzie szybkość działania. Budżet jaki potrzebny jest na realizację e-sklepu z projektem graficznym waha się od 6000 do 14000 zł netto.
Klient przeglądając sklep internetowy może chwycić się tylko wyobrażenia, zarówno o produkcie, jak i o marce, która go sprzedaje. I jeśli nie będzie mieć przyjemnego skojarzenia z jednym lub z drugim, nic od nas nie kupi. Jako że motorem napędowym każdej decyzji są w znaczącym stopniu emocje. A te pojawiają się w odpowiedzi na konkretne bodźce z zewnątrz. Dlatego przy realizacji danego sklepu internetowego musimy zdbać o odpowiednia wrażenia i zachęcenia klienta do interakcji. W różnych przypadkach sprawdzą się dobrze inne rozwiązania i każde z nich ma swoje plusy oraz minusy.
Ile kosztuje sklep internetowy bazujący na PrestaShop?
PrestaShop podobnie jak i WordPress z WooCommerce to darmowy CMS, który również opiera cały design sklepu na szablonach. Dzięki którym możemy dostosować wygląd i funkcje administrowanego sklepu. Sam system Prestashop sprawdza się świetnie przy większych sklepach internetowych i ma dobrze rozbudowane funkcje do zarządzania sprzedażą. Dużą jego zaletą jest jeszcze domyśle obsługiwanie wielu języków i walut. W przypadku Prestashop również możemy zbudować sklep na dwa sposoby:
Na bazie gotowego szablonu – jeśli posiadamy już określony zamysł i wiemy, w jakiej tonacji chcemy utrzymać stronę, PrestaShop pozwoli wybrać projekt odpowiednio zbliżony do potrzeb i koniecznych do zaimplementowania funkcji z ponad 2000 obecnych. Taki bazowy wzór jest następnie konsultowany z agencją względem wymaganych adaptacji oraz przystosowywany pod kątem oferty i zaprezentowanych założeń. Koszt wdrożenia sklepu internetowego Prestashop na bazie szablonu to od 4000 do 9000 zł netto.
Na bazie dedykowanego projektu graficznego – ponieważ zindywidualizowane rozwiązania zawsze są wartościowsze i mocniej rezonują z klientem i w tym wypadku opłaca się taką możliwość rozważyć. W danym ujęciu należy założyć, że konieczny budżet to od 12000 do 30000 zł netto.
Od wielu lat Prestashop był liderem w rankingu CMS wykorzystywanych do zarządzania sklepami internetowymi. Natomiast ostatnio pałeczkę lidera przejął WooCommerce. Nie zmienia to jednak faktu, że Prestashop jest wciąż bardzo dobrze rozbudowanym systemem i daje użytkownikom ogromną ilość możliwości do zarządzania i rozbudowy sklepu internetowego.
Ile kosztuje sklep internetowy bazujący na Magento 2?
System Magento 2 z uwagi na bardziej rozbudowaną strukturę i zaawansowane rozwiązania jest również nieporównywalnie droższy względem swoich poprzedników. I to zarówno od strony wdrożeniowej, jak i dalszego użytkowania. Należy w danym ujęciu zakładać, iż budowa sklepu internetowego Magento 2 w agencji interaktywnej będzie kosztować od20000 zł netto wzwyż. Wdrożenie sklepu internetowego bazującego na Magento 2 wymaga dużych nakładów pracy oraz profesjonalnych programistów i web developerów.
Koszty sklepu internetowego a model SaaS
Model SaaS to inaczej Software as a Service. A więc gotowe oprogramowanie udostępniane w ramach usługi abonamentowej, a umożliwiające obsługę e-sklepów.
Można byłoby przy tej okazji zaryzykować stwierdzenie, iż ze wszystkich dostępnych rozwiązań jest to najbardziej ograniczające swobodę działania narzędzie. Gdyż w danym ujęciu nie będziemy mieli dostępu do kodu. A tym samym nasze możliwości personalizacji będą mocno okrojone. Co prawda sklepy internetowe w modelu SaaS zapewniają rozszerzenia pozwalające na dokonywanie płatności i wysyłkę towarów poprzez kurierów. Jednak za tego typu wygodę zapłacimy zazwyczaj w innym miejscu, np. przy okazji chęci wystawiania większej liczby aukcji z danym produktem będziemy zmuszeni wykosztować się na droższą ofertę. Warto również wiedzieć, iż to ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego w modelu SaaS zależy od wybranego pakietu. A za pełny dostęp do wszystkich funkcjonalności możemy zapłacić od 200 do 1400 zł miesięcznie. Dodatkowo jeżeli zależy nam na unikalnym wyglądzie sklepu potrzebne jest od 4000 do 8000 zł netto opłaty jednorazowej za przygotowanie szablonu.
Koszt regulaminu i aspekty prawne
Właściciel sklepu internetowego jest odgórnie zobowiązany na mocy ustawodawczej zapewnić kupującym dostęp do warunków, jakie obowiązują przy zamawianiu określonych produktów. A także, jak każdy adres WWW obecny w Internecie musi opublikować w obrębie strony:
politykę prywatności;
zapisy mające zastosowanie przy RODO;
informację o wykorzystaniu ciasteczek;
klauzule informacyjne;
jasno określone zasady zbierania zgód względem przetwarzania danych osobowych.
Tego typu dokumentów, raczej nie powinniśmy tworzyć samodzielnie, chyba że mamy ku temu odpowiednie wykształcenie i jesteśmy na bieżąco z obowiązującym prawem. W innym razie możemy, nawet, korzystając z gotowych szablonów krążących po sieci, umieścić w całości zapisy, które albo nie wyczerpują warunków działania naszego sklepu, albo w ogóle ich nie zawierają. A jako operatorzy sprzedaży powinniśmy pamiętać o dodaniu nie tylko informacji o zasadach:
płatności;
dostawy;
zwrotów;
reklamacji.
A mieć, także na uwadze, iż adnotacje umieszczane w regulaminie są wiążące, w związku, z czym muszą być adekwatne do stanu rzeczywistego w naszym sklepie internetowym. I aby zapewnić sobie komfort bezstresowego prowadzenia sklepu należy przyjąć, iż cena przygotowania regulaminu przez kancelarię prawną wyniesie nas od 200 do 800 zł netto w zależności od ilości dokumentów jakie będą nam potrzebne.
Dodatkowe rozwiązanie i integracje
Import produktów do sklepu internetowego
Zmieniając sklep na nowy konieczny jest import danych z poprzedniej wersji sklepu internetowego. Główne dane to: produkty, kategorie, klienci, historia zamówień. Import wszystkich parametrów produktów czy ustawień może być skomplikowany w zależności od różnic systemów pomiędzy, którymi przenosimy dane. Dlatego koszt importu produktów między sklepami internetowymi wyceniany jest indywidualnie w zależności od skomplikowania importu lub czasu pracy jaki będzie potrzebny. Widełki cenowe to przeważnie od 800 do 2000 zł netto.
Integracje sklepów internetowych z hurtowniami
Bardzo popularna w ostatnich latach funkcjonalność pozwalająca nam pobrać produkty bezpośrednio z hurtowni, z którą współpracujemy. Odejmuje to czas na dodanie produktu oraz co najważniejsze zapewnia nam stałą aktualizację oferty oraz stanów magazynowych. Cena integracji sklepu internetowego z hurtownią zależy od systemu sklepu (WooCommerce, Prestashop, Magento) oraz skomplikowania pliku importowego (najpopularniejsze pliki to XML, CSV, JSON). Koszt integracji z hurtownią może wynosić od 800 do 1500 zł netto za każdą z hurtowni.
Koszt dodatkowych modułów
Dodatkowych wtyczek jest tysiące w zależności od funkcji jakie będą Ci potrzebne. Przy otwartych systemach CMS przeznaczonych dla sklepów internetowych takich jak WooCommerce, Prestashop, Magento koszt pojedynczego modułu waha się od 100 do 800 zł plus koszt wdrożenia. Pojawiają się również droższe moduły, ale są to wtedy bardzo zaawansowane rozwiązania.
Dobrym przykładem, który należy doliczyć do kosztu realizacji sklepu internetowego są moduły do metod płatności, dostawy oraz zautomatyzowane procesy fakturujące transakcję.Większość operatorów płatności czy wysyłek posiada darmowe modułu, ale nie wszyscy. Do integracji z niektórymi potrzebne jest wykupienie modułu (koszt ok. 100-200zł netto) oraz doliczenie kosztu wdrożenia (ok. 100 zł netto).
Powyżej mówiliśmy wyłącznie o modułach dla systemów CMS typu Open Surce, w przypadku sklepów na dedykowanych rozwiązaniach pisanych od zera lub sklepach internetowych działających w modelu SaaS koszt takiego dodatkowego modułu będzie zawsze wyceniany indywidualnie oraz może być kilkukrotnie wyższy.
Koszt domen i hostingu dla sklepu internetowego
W koszty utrzymania sklepu internetowego musimy wrzucić dodatkowo adres WWW (domenę) oraz hosting / serwer. Co prawda tego drugiego nie będziemy potrzebować, wybierając model SaaS, niemniej nie jest to najkorzystniejsza dla przedsiębiorcy opcja. Toteż, jeśli myślimy o tym, aby budować brand, rozpoznawalność i wartościową markę, lepiej nie chwytać się półśrodków. I od razu postawić na środowisko, nad którym od początku do końca sprawujemy kontrolę.
Przy wybraniu adresu / nazwy dla naszego sklepu online należy pamiętać o dobraniu lotnej, pasującej do działalności nazwy domeny. W tę zaopatrzymy się już za ok. 12 zł netto w pierwszym roku użytkowania. Koszt przedłużenia to od 70 do 120 zł netto w zależności od operatora.
Gdy, zaś chodzi o wybór serwera musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych parametrów. Warto tutaj szczególnie skupić się na:
przestrzeni dyskowej;
infrastrukturze serwera (obecnie najwyższy standard zapewniają dyski SSD NVMe);
limitach transferu (jeśli obowiązują);
częstotliwości wykonywania kopii zapasowych.
I aby możliwie obniżyć koszt sklepu internetowego przyjemnie byłoby się przekonać, iż dostawca zasobów serwerowni zapewnia, także darmowy certyfikat SSL, bez którego nie będziemy mogli sprzedawać. Toteż warto wziąć pod uwagę również i ten atrybut przy wyborze usługodawcy.
Sam koszt hostingu współdzielonego to przeważnie od 70 do 400 zł rocznie. Lub od 700 do 2000 zł/rok, jeśli na potrzeby bardziej wymagających sklepów internetowych decydujemy się na opcję Cloud lub VPS.
Ceny contentu/treści i sesji zdjęciowych produktu
Treści i sposób opisania asortymentu w sklepie internetowym to bardzo ważny element rzutujący na zachęcenie do zakupu produktów oraz konwersję. I o ile przyjęło się zakładać, iż opisy produktów dostarczane przez producentów są wystarczająco rzeczowe i nie ma sensu tworzyć ich: „rozcieńczonej” wersji. Tak jest to błąd nie wyłącznie z punktu widzenia SEO (gdyż zduplikowane treści mogą nam zaszkodzić), a także z uwagi na sam aspekt sprzedażowy.
Jako że taki suchy i techniczny sposób prezentacji towaru nie zawiera w sobie koniecznej nuty perswazji, a więc nie pokazuje odbiorcy, jak będzie się z daną rzeczą czuć, mając ją w swoich zasobach lub z niej korzystając. Co oznacza, iż nie wzbudza w odwiedzającym wspomnianych chwilę wcześniej emocji – dźwigni sprzedaży.
Należy bowiem pamiętać, iż w obrębie e-sklepu przyswajamy rzeczy wyłącznie oczami i pozyskanym w ten sposób wrażeniem o tym, jakie to, co widzimy powinno być. Musimy, zatem wiedzieć, iż aby wzniecić w odbiorcy ten pożądany feeling należy postawić, zarówno na mocne oraz sugestywnie zarysowujące walory produktów zdjęcia, jak i kuszące treści opisowe.
Z jakim kosztem musimy się w takiej sytuacji liczyć?
W przypadku opisów należy liczyć się z ceną od 20 do 50 zł za 1000 znaków w zależności od oczekiwanej jakości tekstu i copywritera. Podczas gdy fotografia produktu to koszt od 20 do 60 zł za zdjęcie.
Dodatkowo, jeżeli nie chcemy tak przygotowanych ujęć dodawać do platformy sami, możemy taką usługę zlecić. Koszt wprowadzenia produktu (treści, zdjęć, opisu/tytułu SEO, dobranie kategorii) to wydatek rzędu od 5 zł za pojedynczy produkt.
Koszt administracji i obsługi sklepu internetowego
Przy ocenie tego, ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego, nie uda się ominąć wydatków związanych z nadzorowaniem i wdrażaniem nowych funkcjonalności lub modułów.
Mimo, że w większości rozwiązań możemy cały sklep internetowy obsługiwać sami, tak z czasem czymś zasadnym może okazać się zatrudnienie odpowiedniej osoby lub powrót do wykonawcy w celu rozbudowy lub aktualizacji e-sklepu.
Dobrze będzie przy tej okazji wiedzieć, iż średnia stawka godzinowa WebDevelopera strzelca to obecnie od 60 do 100 zł netto. Natomiast stawka programisty to od 80 do 140 zł netto za godzinę.
Dodatkowo można pomyśleć o stałym wsparciu techniczno-merytorycznym gdzie agencja stale dba o odpowiednie funkcjonowanie sklepu, aktualizacje oraz jego rozbudowę. Ceny wsparcia technicznego dla sklepu internetowego wahają się od 100 do 600zł netto miesięcznie w zależności od ilości zadań w danym pakiecie wsparcia.
Koszty marketingu i reklamy sklepów internetowych
To ile kosztuje wykonanie sklepu internetowego to jedna kwestia, od której zaczynamy przygodę z ecommerce. Drugą myślę, że nawet ważniejszą kwestią jest marketing i prace związane z popularyzacją marki. W tym zakresie mamy do wyboru szereg rozwiązań takich jak: pozycjonowanie się w wyszukiwarce Google (SEO), prowadzeniu kampani reklamowych Google Ads / Google Merchant Center / Facebook Ads / Instagram w zależności od charakteru i profilu brandu. Do tego nie należy zapominać o portalach reklamowych takich jak Ceneo / Alani / Domodi / Empik, które świetnie sprawdzają się w niektórych branżach.
Naturalnie każda z tych opcji niesie za sobą wydatek, często niebagatelny, który pozwoli nam na przebicie się przed konkurencję. Koszt powyższych działań dla e-sklepów trzeba wyceniać indywidualnie ze względu na ogromne rozbieżności budżetów w zależności od branży.
Koszty popularnych rozwiązań e-Commerce
Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshipping
Mówiąc o cenach budowy sklepów internetowych należałoby wspomnieć o sklepach pracujących w modelu dropshipping, który jest w ostatnich latach bardzo popularnym modelem współpracy między producentem / hurtownią, a właścicielem sklepu internetowego. A tym samym model ten usprawnił organizację handlu poprzez świetnie rozwiązania do automatycznego pobierania produktów z bazy danych hurtowni bez konieczności ich ręcznego wprowadzania oraz bieżącej aktualizacji stanów magazynowych produktów. unikatowe rozwiązanie.
Cała idea dropshippingu bazuje na działaniach operacyjnych, a więc pośredniczeniu między klientem a dystrybutorem bez podejmowania faktycznego towaru. Co sprawia, że nie musimy się zatowarowywać, magazynować i wysyłać towaru. Dzięki temu nie potrzebujemy inwestycji w towar, jedynie musimy zadbać o dobry sklep internetowy i marketing.
Cena budowy sklepu dropshipingowego zależy od wybranego systemu zarządzania sklepem oraz skomplikowania integracji pomiędzy hurtownią a sklepem. W tym przypadku potrzebna jest indywidualna wycena.
Ile kosztuje stworzenia sklepu internetowego z odzieżą
Mogłoby się wydawać, że rynek związany z modą jest najgorszym możliwym wyborem gałęzi działalności, gdyż konkurencja w danym miejscu jest wręcz zniechęcająca. Jednak, patrząc po decyzjach przedsiębiorców, nie jest to założenie słuszne. I mimo że może się wydawać, iż niewielkim butikom będzie ciężko przebić się przez znane i lubiane, duże marki. Tak zawsze należy pamiętać, iż liczy się unikalność i coś, czego jeszcze nie zaproponowano, a przy okazji jest chwytliwe.
Stawiając na indywidualne podejście do klienta, unikalny towar oraz na reklamę w Social Mediach może osiągnąć bardzo dobre efekty otwierając butik internetowy. Cena budowy standardowego sklepu internetowego z odzieżą to koszt od 3000 zł do 9000 zł netto w zależności od wybranego systemu zarządzania sklepem i potrzebnych funkcji. Przy realizacji na WooCommerce oraz szablonie będzie to niższy zakres widełek cenowych. Natomiast przy Prestashop lub do indywidualnym projekcie graficznym będzie to wyższy zakres widełek.
Podsumowanie
To ile kosztuje założenie sklepu internetowego zależy w głównej mierze od wybranej technologii do zarządzania sklepem oraz zaawansowania jego wyglądu. A także od samego charakteru naszej działalności. Zupełnie inne koszty poniesie przedsiębiorca pracujący w modelu dropshipping, a różne właściciel butiku. Niemniej warto pamiętać, aby znacznie bardziej skupić się na wyznaczonym biznesowym celu i dążeniu do niego, niż na i tak będących częścią całego procesu kosztach.
Cennik realizacji sklepów internetowych
Typ sklepu internetowego
Cena
Mały, prosty sklep internetowy
2500-3500 zł
Standardowy sklep internetowy
3500-6000 zł
Duży sklep internetowy
6000-20000 zł
Sklep internetowy połączony ze stroną
5000-12000 zł
Sklep WooCommerce – na bazie szablonu
2500-6000 zł
Sklep WooCommerce – dedykowany projekt graficzny
6000-14000 zł
Sklep Prestashop – na bazie szablonu
4000-9000 zł
Sklep Prestashop – dedykowany projekt graficzny
12000-30000 zł
Sklep Magento 2
od 20000 zł wzwyż
Sklep SaaS
200 – 1400 zł mies.
Cennik tworzenia sklepów internetowych [ceny netto]