Investnet.pl > Poradniki > WooCommerce > Ustawienia główne WooCommerce

Ustawienia główne WooCommerce

Dodaj ocenę
2021-07-05

Spis treści

  1. Adres sklepu
  2. Ustawienia główne
    1. Lokalizacja sprzedaży
    2. Lokalizacja wysyłki
    3. Domyślna lokalizacja klienta
    4. Włącz podatki
    5. Włącz kupony
  3. Opcje waluty
    1. Waluta
    2. Pozycja znaku waluty
    3. Separatory i liczba znaków po przecinku

Do zakładki ustawień przechodzimy wybierając z menu administracyjnego WooCommerce i następnie Ustawienia. Pierwszą zakładką Ustawień są Ustawienia główne. Opiszę krótko funkcje, które tam znajdziemy.

Jeśli chcemy sprawdzić na czym polega dane ustawienie najeżdżamy kursorem myszki na ikonkę znaku zapytania, co spowoduje, że pojawi nam się dymek, który zawiera opis sprawdzanej funkcjonalności.

Ustawienia Główne WooCommerce
Podpowiedzi WooCommerce

Adres Sklepu

W tej zakładce ustawień głównych WooCommerce ustawimy adres siedziby naszego sklepu oraz kraj, w którym prowadzimy nasz sklep. Uzupełniamy dane adresowe sklepu w polach:

  • Adres linia 1 – np. Sklepowa 1
  • Adres linia 2 – puste, jeśli nie ma potrzeby uzupełnienia
  • Miasto – np. Warszawa
  • Kraj / stan – np. Polska
  • Kod pocztowy – np. 11-111

Po uzupełnieniu informacji możemy zejść na dół strony i zatwierdzić wprowadzone dane klikając przycisk Zapisz zmiany.

Ustawienia Główne

W tym miejscu znajdziemy wiele ważnych ustawień, które odpowiadają za działanie naszego sklepu.

Lokalizacja sprzedaży

Pole te pozwala na wybór lokalizacji sprzedaży naszego sklepu, czyli docelowy kraj lub kraje, w których będziemy sprzedawać nasze produkty. Z rozwijanej listy możemy wybrać:

  • Sprzedawaj do wszystkich krajów – ta opcja umożliwia sprzedaż produktów na skalę globalną.
  • Do wszystkich krajów za wyjątkiem – korzystając z tej opcji sprzedajemy nasze produkty do wszystkich krajów na świecie z pominięciem wskazanych krajów.
  • Sprzedawaj tylko do wybranych krajów – wybieramy kraj w jakim będziemy sprzedawać nasze produkty i tą opcję wybieramy, jako, że chcemy prowadzić działalność tylko na terenie Polski.
    • Pojawi nam się nowa opcja pod spodem: Sprzedawaj tylko do wybranych krajów i w okienku Wybierz kraje / regiony… wpisujemy Polska i wybieramy ten kraj z wysuwanej listy.

Lokalizacje wysyłki

Opcja ta pozwala na ustalenie do jakich krajów będziemy wysyłać produkty. Znajdziemy tu ustawienia podobne jak w przypadku Lokalizacji sprzedaży.

  • Wysyłaj do wszystkich krajów do których sprzedajesz – jest to domyślna opcja i polecam ją zostawić.
  • Do wszystkich krajów – umożliwia wysyłkę do krajów na całym świecie.
  • Wysyłaj tylko do wybranych krajów – wybieramy kraje z listy, do których chcemy wysyłać produkty.
  • Wyłącz wysyłkę i obliczenia wysyłki – jeśli nie prowadzimy wysyłki naszych produktów – zaznaczamy tą opcję.

Domyślna lokalizacja klienta

W tym oknie z wysuwanej listy polecam wybrać opcję Adres sklepu. W tej opcji chodzi o sprawdzenie lokalizacji klienta, natomiast jeśli prowadzimy sprzedaż tylko w Polsce, możemy na „sztywno” ustawić lokalizację klienta jako Adres naszego sklepu, ponieważ wszyscy nasi klienci będą kupować na terenie Polski. Ustawiając lokalizację geograficzną lub automatyczną geolokalizacje pobierane będą dane użytkowników na Twój serwer, co niekoniecznie jest dobrą opcją.

Włącz podatki

Sprzedając produkty, w sklepie należy zadbać o poprawne opodatkowanie produktów. WooCommerce pozwala na zarządzanie podatkami sklepu. Zaznacz opcję „Włącz stawki podatkowe i obliczenia” aby, móc skonfigurować podatki.

Włącz kupony

Jeśli chcemy dać użytkownikom możliwość korzystania z kuponów w naszym sklepie – zaznaczamy tą opcję. Możemy w tym miejscu również pozwolić na wielokrotne zmniejszanie ceny za pomocą kolejnych kuponów. Jeśli chcemy, aby użytkownicy mieli taką możliwość – zaznaczamy Oblicz rabaty kuponów kolejno.

Opcje waluty

W tym miejscu ustalimy jaka waluta obowiązuje w naszym sklepie oraz jak ma wyświetlać się waluta w sklepie.

Waluta

Wybieramy z listy rozwijanej Złoty polski (zł), ponieważ taka waluta będzie obowiązywała w naszym sklepie.

Pozycja znaku waluty

Opcja ta pozwala na zarządzanie w którym miejscu ma się pojawić symbol waluty – przed czy po kwocie oraz ze spacją czy bez. W przypadku złotego wybieramy opcję – Po prawej ze spacją.

Separatory i liczba znaków po przecinków

Jeśli chcemy aby kwota powyżej tysiąca zawierała separator – wstawiamy w okno Separator tysięcy znak oddzielający tysiące np. kropkę. Separator dziesiętny – zostawiamy przecinek. Liczba znaków po przecinku – automatycznie są to dwa znaki po przecinku i tak też zostawiamy.

Autor
Jakub Wiśniewski

Specjalista WordPress - programista z zawodu, wykształcenia oraz z pasji. Wolny czas spędza czytając o nowych technologiach, grając w siatkówkę i ćwicząc grę na perkusji.

Sprawdź również
Raporty – jak zarządzać raportami w WooCommerce WooCommerce
2021-07-13

Raporty – jak zarządzać raportami w WooCommerce

Raporty w WooCommerce są generowane automatycznie i w tym poradniku dowiesz się jak korzystać z tego typu raportów. […]

...
Jakub Wiśniewski
Zamówienie wirtualnego produktu w WooCommerce WooCommerce
2021-07-13

Zamówienie wirtualnego produktu w WooCommerce

W tym poradniku dowiesz się jak działa zamówienie wirtualnego produktu w WooCommerce. Pokażę Ci jak zamówić produkt wirtualny […]

...
Jakub Wiśniewski
Zamówienie WooCommerce od strony administratora WooCommerce
2021-07-13

Zamówienie WooCommerce od strony administratora

W tym poradniku omówię jak wygląda zamówienie WooCommerce od strony administratora. Ważną umiejętnością w prowadzeniu sklepu internetowego jest […]

...
Jakub Wiśniewski
Zamówienie WooCommerce od strony klienta WooCommerce
2021-07-13

Zamówienie WooCommerce od strony klienta

Zamówienie w sklepie WooCommerce może odbywać się na różne sposoby w zależności jak skonfigurowaliśmy nasz sklep. Prześledzimy ścieżkę […]

...
Jakub Wiśniewski