Ustawienia wysyłki WooCommerce
Spis treści
Zakładka ustawienia wysyłki pozwala na konfigurację wysyłki w naszym sklepie. Znajdziemy tutaj trzy sekcje do konfiguracji: Strefy wysłki, Opcje wysyłki oraz Klasy wysyłkowe.
Strefy wysyłki
Konfigurację wysyłek w naszym sklepie rozpoczynamy od dodania strefy wysyłki. Klikamy duży przycisk wewnątrz tabeli na podstronie Strefy wysyłki: Dodaj strefę wysyłki.
Przeniesie nas na stronę konfiguracji strefy wysyłki, na której ustawiamy nazwę strefy – np. Polska, wybieramy Regiony stref – Europa -> Polska. Następnie przechodzimy do dodawania metod wysyłki klikając w przycisk Dodaj metodę wysyłki.
Dodajemy metodę wysyłki – Płaska stawka, następnie ją konfigurujemy.
Po dodaniu metody wysyłki, przechodzimy do jej edycji. Najeżdżamy kursorem na Tytuł metody wysyłki i klikamy Edytuj. W tytule metody zmieniamy nazwę metody wysyłki z Płaska Stawka na np. Kurier – przedpłata. Status podatku zostawiamy na Opodatkowany. Jako koszt wpisujemy przewidywany koszt dostawy, np. 15 zł.
W ten sposób możemy dodać wiele metod dostawy dla danej strefy wysyłki. Dodając kolejną metodę wysyłki mamy do wyboru trzy opcje:
- Płaska Stawka – każda kolejna metoda dostawy taka jak Kurier, Paczkomaty itp. będzie dodawana przy pomocy tej metody wysyłki. Po dodaniu zmieniamy nazwę, ustalamy kwotę tak jak pokazałem powyżej.
- Darmowa wysyłka – dodajemy tą metodę wysyłki, jeśli chcemy, aby w naszym sklepie była możliwość zakupu przedmiotów z opcją darmowej dostawy. Możemy określić warunki, które zamówienie musi spełnić aby użytkownik mógł wybrać darmową dostawę.
- Kupon umożliwiający darmową wysyłkę – jeśli w naszym serwisie przewidujemy tego typu kupony – możemy zaznaczyć tą opcję.
- Minimalna wartość zamówienia – możemy ustalić wartość zamówienia, która upoważniać będzie użytkownika do skorzystania z darmowej dostawy, np. 200 zł.
- Minimalna wartość zamówienia lub kuponu – zarówno kupon jak i minimalna wartość zamówienia będą wpływać na darmową dostawę.
- Minimalna wartość zamówienia i kuponu – trzeba mieć zarówno kupon upoważniający do darmowej dostawy jak i musi być spełniona minimalna wartość zamówienia.
- Odbiór osobisty – w tej opcji zazwyczaj koszt wysyłki jest równy 0, jako że kupujący deklaruje, że sam odbierze dany produkt.
Opcje wysyłki – ustawienia wysyłki WooCommerce
- Włącz kalkulator wysyłki na stronie koszyka – w przypadku wysyłki na wiele krajów lub regionów możemy włączyć kalkulator wysyłki, który pozwala użytkownikom na obliczenie szacunkowego kosztu wysyłki do danego kraju lub regionu. W przypadku wysyłki na terenie Polski – możemy tą opcję odznaczyć.
- Schowaj koszty wysyłki przed wpisaniem adresu – nie zaznaczamy tej opcji, ponieważ koszt wysyłki pozostaje niezmienny na terenie całego naszego kraju.
- Adres wysyłki – tutaj domyślnym adresem wysyłki jest adres płatności. Jest to prawidłowe ustawienie, ponieważ przy zamówieniu wymagane są dane płatności, a adres wysyłki jest polem dodatkowym.
Klasy wysyłkowe WooCommerce
Klasy wysyłkowe służą do tego, aby móc przypisywać dane produkty do danych klas i dzięki temu mieć wpływ na dodanie różnych wariantów cenowych wysyłek. Przykładowo: Paczkomaty InPost proponują różne ceny dla różnych rozmiarów i wag paczek. W tym miejscu możemy ustalić klasy wysyłkowe, które będą przypisywane do poszczególnych produktów. Następnie zmieniamy ceny poszczególnych klas wysyłkowych w Strefach wysyłki dla poszczególnych metod wysyłki.
Pełną konfigurację klas wysyłkowych możesz znaleźć w innym wpisie: Klasy wysyłkowe WooCommerce (klik).