Zamówienie wirtualnego produktu w WooCommerce
W tym poradniku dowiesz się jak działa zamówienie wirtualnego produktu w WooCommerce. Pokażę Ci jak zamówić produkt wirtualny w sklepie internetowym oraz jak go obsłużyć od strony administratora, tak aby klient mógł pobrać zakupiony produkt.
Spis treści
- Zamówienie produktu wirtualnego od strony klienta
- Zamówienie wirtualnego produktu od strony administratora w WooCommerce
Zamówienie produktu wirtualnego od strony klienta
Klient chcąc zamówić produkt wirtualny w WooCommerce postępuje dokładnie w taki sam sposób jak w przypadku produktów fizycznych. Pierwszym krokiem jest dodanie produktu wirtualnego do koszyka. Następnie klient przechodzi do płatności za zamówienie. W zależności od zapłaty za zamówienie klient uzyska dostęp do pobrania produktu bezpośrednio po zakupie lub dopiero po zmianie statusu przez administratora na zrealizowane.
Dlaczego klient nie dostanie od razu dostępu do pobrania produktu? Dzieje się tak, jeśli klient za metodę płatności wybrał na przykład przelew bankowy. Wówczas administrator sklepu musi sprawdzić czy płatność wpłynęła już na konto bankowe. Jeśli płatność dotrze na podany rachunek bankowy wówczas status zamówienia zostanie zmieniony na zrealizowany, a klient będzie miał dostęp do pobrania pliku z panelu Moje konto oraz z wiadomości email.
Moje konto – pliki do pobrania
Jeśli nasze zamówienie zostanie zaakceptowane przez administratora i zmieni status na zrealizowane to będziemy mogli pobrać kupiony produkt wirtualny na stronie Moje konto w zakładce Pliki do pobrania.
Zamówienie wirtualnego produktu od strony administratora w WooCommerce
Zamówienie produktu do pobrania odbywa się na dwa sposoby. Jednym z nich jest płatność automatyczna, na przykład płatności online. Użytkownik, który kupił dany przedmiot i zapłacił przy pomocy np. przelewu online otrzyma dostęp bezpośrednio po zakupie przedmiotu. Inną sytuacją jest, gdy użytkownik za metodę płatności wybierze przelew bankowy. Wówczas administrator na stronie zamówienia musi zmienić ręcznie status zamówienia po otrzymaniu płatności. Po zmianie statusu na zrealizowany użytkownik otrzyma od sklepu powiadomienie o zakupie produktu wirtualnego oraz link do jego pobrania.