Co to jest Canonical? Czyli co należy wiedzieć o linkach kanonicznych.
Canonical to specjalny atrybut HTML, który służy do wskazania głównego adresu URL strony internetowej lub artykułu. Atrybut Canonical jest używany, gdy strona internetowa lub artykuł są dostępne pod kilkoma adresami URL lub gdy istnieje ryzyko, że treść będzie skopiowana na inne strony internetowe.
Linki kanoniczne a Google:
Google wykorzystuje linki kanoniczne do indeksowania stron internetowych i do określania, która wersja strony lub artykułu jest główna. Jeśli strona internetowa lub artykuł są dostępne pod kilkoma adresami URL lub jeśli istnieje ryzyko, że treść zostanie skopiowana na inne strony, Google może mieć trudności z określeniem, która wersja jest główna. W takim przypadku atrybut Canonical pozwala Google wskazać główny adres URL strony lub artykułu, co ułatwia indeksowanie i wyświetlanie wyników wyszukiwania.
Link kanoniczny a duplicate content:
Link kanoniczny jest również używany do rozwiązywania problemu duplicate content, czyli sytuacji, w której te same treści są dostępne pod kilkoma adresami URL lub są skopiowane na inne strony internetowe. Duplicate content może negatywnie wpływać na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach i utrudniać indeksowanie treści. Atrybut Canonical pozwala wskazać główny adres URL strony lub artykułu i pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, że treść jest dostępna pod kilkoma adresami URL lub została skopiowana z innej strony. W ten sposób atrybut Canonical pomaga uniknąć problemu duplicate content i ułatwia indeksowanie treści przez wyszukiwarki.